Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg mistenker at demperen høyre foran på min BMW 318 TDS 99' kan være gåen, men er ikke sikker.

Det som skjer, er at det begynner å riste i høyre fremhjul og rattet når jeg treffer en liten ujevnhet i høyere fart enn 70 km/t. Er bare å slakke av og speede opp igjen, men er veldig kraftig risting. Er det demper eller kan det være noe annet? (ser ut som at hjulet står litt skrått utover, at bunnen av hjulet er lengre ut enn toppen.)

Skrevet

Min ristet slik som det, og da var demperen eksplodert. Og i regi av dårlige foringer kan vel det forsterke ristingen. Men du ser jo om det er kommet olje ut av demperen, da er den ikke tett lengre og er ødelagt.

Skrevet

Hey :) ta ett godt tak i hjulbua framme å løft bilen opp å ned noen ganger, så gjør du det samme på andre siden. Er bilen lett å få opp å ned så er demperen ødelakt, det med ristinga er mest sannsynlig foringa til bærearma di. :)

Skrevet
Hey :) ta ett godt tak i hjulbua framme å løft bilen opp å ned noen ganger, så gjør du det samme på andre siden. Er bilen lett å få opp å ned så er demperen ødelakt, det med ristinga er mest sannsynlig foringa til bærearma di. :)

Kjempe lurt! Gleder meg til å se hvordan framskjermene hans set ut etterpå!

Du kan åpne panseret og presse/gynge på demper tårnet ditt, med samme resultat, minus ødelagte skjermer :)

Anbefaler deg å se på foringer o.l. Veldig greit og sammenligne fra den siden alt er ok mot den som rister.

Skrevet

Kjempe lurt! Gleder meg til å se hvordan framskjermene hans set ut etterpå!

Du kan åpne panseret og presse/gynge på demper tårnet ditt, med samme resultat, minus ødelagte skjermer :)

Anbefaler deg å se på foringer o.l. Veldig greit og sammenligne fra den siden alt er ok mot den som rister.

Nå var det vell sånn at jeg skrev at man skulle ta tak i skjermen å løfte opp å ned, ikke rive å røske i den, å vis ikke skjermen tåler å bli tatt i så ville jeg bytta den for da må det vere noe veldig feil med den. :) jeg har løfta i mange hjulbuer uten å ødelegge dem,er noe som heter å vere forsiktig!! meeen selvfølgelig kan man oxo gyngende under panser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...