Efen Skrevet November 23, 2012 Skrevet November 23, 2012 Etter ett helt år med rust sveising ble jeg endelig ferdig med bilen i stad Men sikringen til kjørelysa ryker hele tiden, ryker på samme sekund som jeg skrur på lyset og da har jeg heller ikke lys i instrument panelet mitt ( regner med det går på samme sikring?) Men parklyset lyser. Regner med dette er en jordingsfeil men har ikke gjort noe med ledningene utenom at jeg demonterte lyktene en gang. Men er dette en vanlig feil som kanskje mange har hatt? Eller noen som kanskje har en teori om hva årsaken kan være? Er så mye jobb å søke seg fram til feil hvis det er en Jordingsfeil ett sted. På forhånd takk for alle svar!
todleif Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Har du sveist slik at ledningene har smelta? Er ikkje det berre å måle?
Efen Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Har ikke sveist i nærheten av ledningene, er ikke lett å måle seg fram hvis det er en jordingsfeil som jeg frykter at det er :/
terminator Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Jeg hadde samme problem på min , der var det lyspæra som var årsaken..
todleif Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Du har antagligt ein ledning som har klart å bli avisolert og er borti jord. Dette er jo ikkje akkurat vanskeligt å måle. Fungerer det på parklysa, so er det vel antagligt nærlysa som er problemet. Da sjekker du at pluss på nærlysa ikkje er kobla til jord. (greit å måle når lyspærene ikkje er tilkobla)
handsome Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Hadde samme problem når jeg kjøpte depo blinklys, og da var det pæreholderen som var defekt og gikk mit jord. Så prøv å ta av ledningen fra pæreholderen begge sider, og sjekk da at sikringen ikke ryker, og du får 12v frem. Så vet du iallefall hva du bør se etter om de fortsatt ryker! Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
2takt Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Har også hatt liknende problem, da var det samme som han over meg. Ene stikket i pæreholderen var litt bøyd, så når du vridde på lyset kortsluttet du ledningene.
Efen Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Fiksa feilen i stad var no feil med brytern til tåkelysa mine. Hadde prøvd og koble fra begge lyktene men sikringen røyk forde, sikringen røyk med en gang jeg satte på parkøysa men var samme sikring til lyset inni bilen og der hadde jeg drivi og koblet litt så fant for ut hva feilen var Men takk for all seriøse svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå