Gå til innhold

Hjelp ved bytte av motor !?

BmwM46
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spm ang bytte av motor i en kamerat sin bil.

Motoren vi byttet fra er en M43TUB motor med automatgear. Vi fant en motor som ikke var så langt unna men med manuell å byttet over alt fra hans gamlemotor, svinghjul og alt som var fra den gamle til den "nye". Men kameraten min fikk nå vite at aldri denne motoren ville komme til å funke pga den er fra manuell osv .

Bilen er en 98 e46 318ia

Hva skal til får å få den til å starte å gå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det m43 motor dere setter inn og? hvis deter bytter over alt. inkl. innsug,ledningsnett og alt ana. så burde det da gå

Må jeg ha hjernen tiden motoren vi setter inn eller kan jeg bruke den som står i ? Er ikke livstegn ! Er hekta identisk motor men har tatt over alt som hører riller automatkassa å det ! Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utganspunktet ikke. men mye er sikkert likt.

Okei , fordi nå har jeg satt den nye inn å alt er nesten koblet på , men så fikk vi høre at du måtte ha hjernen fra bilen motoren kom fra. Så da er det egentlig bare å smette alt sammen så skal den funke ? Kjipt å skru sammen alt å klar til å vri om nøkkelen så må vi eventuelt gjøre alt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til !

Når dere som er her inne har byttet motor å har strøm på bilen å bilen står i park osv , å det liksom ikke skjer noe bortsett fra at alt av lys i dashbordet å det som skal komme kommer , men det skjer ikke noe når du vrir til hakket etter at tenninga er på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta motor fra en 97tds til min 97tds. Fikk kun start med ecu fra min bil, startspærre/EWS på disse nymoderne bilene :P Men, ikke du har vel enda ecu? Om alt virker helt håpløst så ikke fortvil:) Du kan sende nøkkel,ecu og ews til RPM motorsport i Canada. Så koder de delene til deg:)

https://www.rpmmotorsport.net/E46_DME___EWS_LOCATIONS.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du gjort? har du kjøpt en motor, tatt lendingsnett og gera fra gamle motoren og satt det i bilen med hjernen som tilhører bilen?

1. Tatt ut gammel motor + gearkasse.

2. Tatt over gearkasse + andre deler som manglet på den andre motoren. (Helt identisk like motorer)

3. Satt alt tilbake i bilen.

4. Plugga på stikk som ligger ved torpedoveggen helt i hjørnet på førersiden.

Er det noe som mangler i ledningsnettet på motoren jeg har satt i pga den har vært manuell ?

Alt av stikk til gearkasse osv er jo koblet på der det var fra før av.

Har ikke byttet hjerne , kun motor og koblet på stikket som er nevn over her.

Setter STOR pris på svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...