540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Heisan, jeg går og funderer på salg av gullet mitt.. Noe jeg ikke har lyst til, men som ingeniørstudent får man ikke all verdens med støtte i dette landet fra lånekassen, så det hadde ikke gjort noe med litt romeligere økonomi, går derfor å lurer på salg av min engang drømmebil som det har gått ned en hel del timer og stell til, og som jeg har eid i omtrent 3.årFår jeg ikke det jeg vil ha, så gjør det meg ingenting å ha bilen videre, men da blir det å fortsette å leve stramt økonomisk som vanlig, det går jo for all del på ett vis..Bilen er tatt inn ifra japan i 2000 av noen fra Oslo's beste vestkant antagelig utifra skiltnr (BP). forrige eier kjørte den en gang eller så vinterstid sa han, hadde den fra 2008 til 2010, jeg har eid bilen ifra tidlig 2010 til nå hvor den har fått mengder av stell, service, nye deler for omkring 40-45.000kr på disse årene, bilen har ikke gått særlig mye, i overkant av 190k. hadde gått omkring 169k da jeg kjøpte den. Ser man på skinnsetene så ser det ikke bilen gamml ut, setene ser virkelig pene ut som resten av interiøret. Også lakken er fin, med untak av noen pittesmåriper som bare er å forvente etter nesten 20.år og tross alt. Bilen bærer lite preg av alder. Meget hel bil.Ting som er blitt gjort:- Ny motor(brukt) merd kvittering på ca 150k km- Nyoverhalt girkasse med kvittering med prislapp på 30.000kr på rundt samme km.stand er gjort.- A/C, ny kondenser, tørkefilter, og service med ny gass i 2012.- Motor, olje M/filter byttet hver 5.000km (Castrol Edge BMW M-olje 10w60), montert Kon.filter størrelse STOR(ordentlig heftig lyd ved pådrag!)- Nye lykter hele veien i 2011+ diverse små-styling (Har alle orginaldeler i eske)- Nye casterstag, 4-hjulskontroll, nytt listverk på dører- Ikke vinterkjørt 2008-2013- Vaskes om sommeren 1.gang/uka manuell vask/evt. bare avspyling av støv, aldri maskinvask!Mye mer er blitt gjort, men dette er noen av tinga som jeg kommer på i farta, jeg skal kun sjekke for interesse i første omgang så, mer utfyldene info kan få'es ved interesse for bilen. Har kvitteringer på nesten alt som er gjort de siste årene.Prisantydning er litt vanskelig å sette men tenkte omkring 110.000,- med tanke på at det er få 540ia E34'er igjen i denne standen, ofte bare rufsete biler av denne utgaven igjen til salgs, så det er svært få og sammenligne denne med.. Det er lov å komme med bud, men de som kommer med skambud blir skutt. hehe neida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Bilen er utrolig komfortabel og godt utstyrt, samtidig som den er relativt sprek. 0-100 = 6,7sek med automat! (prøvd, og det stemmer) toppfart omkring 250km/t (ikke prøvd) Tross disse dataene blir bilen stort sett bare "loffe"/pen kjørt hele tiden mens jeg har den, kjent på draget av og til har liksom holdt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Har du orginale lykter og felger til den? Det du har på, drar ned helhetsinntrykket en goood del. Rett og slett fæl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Har du orginale lykter og felger til den? Det du har på, drar ned helhetsinntrykket en goood del. Rett og slett fæl. Oi jøss da, fæl faktisk.. Jo takk for det da du. Slikt har jeg ikke hørt fra noen andre enn folk fra bimmers si før, folk her klager jo alltid på chrome detaljer og lykter, skjønner ikke det. Ingen andre som sier slikt, de som kommenterer bilen min Live syns den er virkelig pen og stilig såh. Hadde en litt gøyal episode her i sommer med bilen. Jeg stoppet ved en bensinstasjon nå i sommer, hvor det jobbet en kar som tydelig var E34 frelst sjøl, han hadde en E34 han og. Idet jeg skulle gå inn for å betale for bensin, så, så karen bak disken så på meg med store spørrende øyne, jeg skjønnte at han der er tydelig veldig interessert i å få vite eller annet av meg! Jeg gikk helt vanlig bort for å betale og idet jeg kom frem til disken så lurte han veldig på bilen min, han var helt gira. han sa det var den peneste E34 han noen gang hadde sett, spurte noen spørsmål, men jeg hadde litt dårlig tid så jeg fikk etterhvert betalt for bensinen og dratt videre, takk for at du syns bilen min var fin da sa jeg, det er alltid moro å høre. Når jeg gikk sto han bare der med de store øya og så på bilen..Hehe, Litt moro slikt såklart. Vet at det finnes finere eksemplarer av E34 her i landet men denne er langt over gjennomsnittslig pen, teknisk bra og rustfri. Det er 200% sikkert. Jeg vet ikke jeg, folk har jo helt klart forskjellig smak, du må nok oppleve bilen "live" for å ett ordentlig inntrykk. Felgene er forsåvidt en ting jeg kan være enig i at kunne vært byttet ut til noen tidsriktige BBS o.l såklart, men det er nå de jeg har for øyeblikket, og nye dekk er det også så får være på en stund til. Hvis noen folk skulle synes de Chromedetaljene og nyere lyktene plager måtte ødelegge, så ingen grunn til å fortvile der heller.. Alle orginaldeler i ligger lagret tørt inne i esker hvis en ikke skulle like stylingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Bilder ifra motorrommet på bilen. Like pent, rent og ryddig her såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Off Fyyyy for noen felger!!! Det burde ikkje vert låv å hatt så stygge felger på en ellers pen bil... Hvordan har du målt 0-100km ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Off Fyyyy for noen felger!!! Det burde ikkje vert låv å hatt så stygge felger på en ellers pen bil...Hvordan har du målt 0-100km ? Hehe, det var fælt da. Joa jeg er litt enig i de felgane. Jeg har jo noen 19" E60 M5 replika felger og da, kanskje det hadde sett noe bedre ut med dem på. Ville helst hatt noen Keskin KT1, E34 M5 felger eller BBS på denna da, men det koster jo noen kroner med slike hjul, så hjul er vel det eneste jeg ikke har lagt ut noe særlig med penger på på denne bilen ennå.. Jeg målte bare helt enkelt, gjenomsnittstiden av 3 målte ganger med stoppeklokke, da ble den målt til 6,5sek da, men med litt feilmarginer så kan vi sikkert si orginale 6,7.sek. Speedometer viser foresten 101,6km/t på GPS ved 100km/t på speedo så hastigheten stemmer ihvertfall nesten 100% på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Ikke misfårstå meg. Men jeg synes det er grusomt trist med ae på biler med doble lykter. Ser liksom ut som ei ugle. Chrome og sånn har ingenting å si for meg, jeg var bare utilfreds med lyktene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Off Fyyyy for noen felger!!! Det burde ikkje vert låv å hatt så stygge felger på en ellers pen bil...Hvordan har du målt 0-100km ? Hehe, det var fælt da. Joa jeg er litt enig i de felgane. Jeg har jo noen 19" E60 M5 replika felger og da, kanskje det hadde sett noe bedre ut med dem på. Ville helst hatt noen Keskin KT1, E34 M5 felger eller BBS på denna da, men det koster jo noen kroner med slike hjul, så hjul er vel det eneste jeg ikke har lagt ut noe særlig med penger på på denne bilen ennå.. Når du har heftig bil så må du ha heftige felger Men du har vel brukt nok penger på denne så, kunne fått kjøpt bbs replica felgene mine Jeg målte bare helt enkelt, gjenomsnittstiden av 3 målte ganger med stoppeklokke, da ble den målt til 6,5sek da, men med litt feilmarginer så kan vi sikkert si orginale 6,7.sek. Speedometer viser foresten 101,6km/t på GPS ved 100km/t på speedo så hastigheten stemmer ihvertfall nesten 100% på bilen. Hehe er vel 6.7/6.8 som står målt opp når bilen er ny, så skal vel litt til at du får den under dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Hehe er vel 6.7/6.8 som står målt opp når bilen er ny, så skal vel litt til at du får den under dette.. Jepp, stemmer det. noen steder står det 6,4.sek andre steder 6,7.sek orginalt med automat. og 6,0.sek til 6,2 med manuel 6-trinns. Så det ligger rundet der. Det er jo bra tider det for en såpass tung bil (1730kg) nå skal det sier at jeg hadde tatt ut reservehjul og den 10.liters BMW reservekannen som ligger inni hjulet, så det ble vel fort minus 40kg bilvekt der men, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Kan også nevnes at bilen visstnok skulle både være chippet( vet ikke om det stemmer) og bilen har foresten Simons sportseksos hele veien ut om det har kanskje litt å si.. Alt med seg hjelper såvidt på tida. Bilen går uansett hvertfall temmelig bra for så tung å være og fin låt ved gasspådrag i V8'erne men samtidig så går den relativt stille også, så det er en utrolig fin balanse mellom heftig og komfortabelt støynivå fra motoren. akkurat passelig, syns jeg og de fleste jeg spør om det samme, har lurt på å få littegran mer lyd men egentlig er jeg fornøyd og folk fra verksted syns den er perfekt lydmessig som den er. Så da forblir det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Ser ut som en kjempeflott bil så skjønne ikke vitsen med krass kritikk. Lys å felger er vel en smaksak å enkelt å bytte ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Kan også nevnes at bilen visstnok skulle både være chippet( vet ikke om det stemmer) og bilen har foresten Simons sportseksos hele veien ut om det har kanskje litt å si.. Alt med seg hjelper såvidt på tida. Bilen går uansett hvertfall temmelig bra for så tung å være og fin låt ved gasspådrag i V8'erne men samtidig så går den relativt stille også, så det er en utrolig fin balanse mellom heftig og komfortabelt støynivå fra motoren. akkurat passelig, syns jeg og de fleste jeg spør om det samme, har lurt på å få littegran mer lyd men egentlig er jeg fornøyd og folk fra verksted syns den er perfekt lydmessig som den er. Så da forblir det sånn. Har hatt 540 sjøl men det va Stv. Ja dei er faktisk ganske rolige under normal kjøring å veldig herlig lyd når du trør på!! Går jo likt som M5 enn eg har nå den da, den har 340hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540I-Bimmerman Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Har hatt 540 sjøl men det va Stv.Ja dei er faktisk ganske rolige under normal kjøring å veldig herlig lyd når du trør på!! Går jo likt som M5 enn eg har nå den da, den har 340hk Hehe, jeg så istad på hvilken bil du har, og det er den bare helt "gåsehud" pene M5'en du har. Jeg så den første gang til salgs for mange, mange år siden. Og det er E34 M5'en som jeg mener hvertfall da, er den fineste i hele Norge faktisk. Hvertfall aldri sett andre som kan måle seg helt opp til denne. Den har alltid vært og se på utstillingsplassen på Gatebil tilog med den bilen du har kjøpt. Sett den mange ganger og sikla etter den. Nja, nå skal vel den bilen du har utifra orginalt da gå på 5,6 - 5,9.sek til 100 da, så den bør gå hvertfall endel/ noe bedre enn min bil, det er helt sikkert. 1.sekund deter relativt mye, M5'en veier mindre enn 540'en også, det 540'en scorer veldig bra på er godt moment fra 4.liters motoren da på 400nm som er akkurat det samme som er i 3,8L M5'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Har hatt 540 sjøl men det va Stv.Ja dei er faktisk ganske rolige under normal kjøring å veldig herlig lyd når du trør på!! Går jo likt som M5 enn eg har nå den da, den har 340hk Hehe, jeg så istad på hvilken bil du har, og det er den bare helt "gåsehud" pene M5'en du har. Jeg så den første gang til salgs for mange, mange år siden. Og det er E34 M5'en som jeg mener hvertfall da, er den fineste i hele Norge faktisk. Hvertfall aldri sett andre som kan måle seg helt opp til denne. Den har alltid vært og se på utstillingsplassen på Gatebil tilog med den bilen du har kjøpt. Sett den mange ganger og sikla etter den. Nja, nå skal vel den bilen du har utifra orginalt da gå på 5,6 - 5,9.sek til 100 da, så den bør gå hvertfall endel/ noe bedre enn min bil, det er helt sikkert. 1.sekund deter relativt mye, M5'en veier mindre enn 540'en også, det 540'en scorer veldig bra på er godt moment fra 4.liters motoren da på 400nm som er akkurat det samme som er i 3,8L M5'en. Hehe takker for de, er nok ikkje den fineste i norge. Men den begynner å komme seg nå Det spiller ingen rolle hvordan den går, klarer å holde 80km/t såvidt . Ja 540 enn har bra moment. Savner lyden av V8 enn eg hadde før av og til, men kan absolutt ikkje klage på lyden i M5 enn heller Men så va ikkje denne tråden for diskusjon, beklager for ot. Bilen din bør ver grei å selge den lykter , lister og felger er det lettest å bytte ut om noen ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå