Glenglen Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hei folkens! Nå har jeg søkt en god del rundt på teknisk etter svar på dette problemet, mange som har det, men ingen løsninger som har vist seg å være riktig og/eller tråder som ikke er fulgt opp med svar om ting har løst seg. Så har noen en DIY på feilsøking? hva man skal se etter under setet? må tanken ned for å komme til plugger osv for evt lodding, kontroll av målere? bilder er kjekt mitt problem er at sikringen til bensinpumpen røk, byttet den og nå viser tankmåleren tom tank hele tiden. Dette kom riktignok i går, så har ikke hatt problemet veldig lenge Håper noen har god hjelp til dette og kanskje få denne tråden til å ha svar og gjerne bildehjelp ps, min bil er en e36 - 328i cab
Glenglen Skrevet November 29, 2012 Forfatter Skrevet November 29, 2012 Her er noen bilder, kanskje noen som kjenner til problemet kan kommentere ? problem: Tom tank når den er full En e36 Tank under setet på tilfeldig e36
Sturmtiger Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Første jeg ville ha gjort, er å jekke opp bilen å se om noen ledninger ligger løst rundt tanken. Det andre blir vel å bytte bensinmengde måler, eller hele tanken hvis det ikke virker.
Glenglen Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Testet instrumentene i helgen, alle funker som de skal. Tok opp baksetet og inspiserte etter synlige feil som f.eks brudd i ledninger o.l. men alt så ok ut. Også fylt full tank for å se om det hadde noen påvirkning, men fortsatt viser måleren tom tank. Noen kunnskapsrike innspill blir satt stor pris på
svampen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 har akurat det samme probleme det kan være kontaktene oppå bensin pumpa og målern på andre siden. disse 2 må vist være riktig får at det skal funke. jeg skal prøve og bytte di, da min funker noen ganger osv veldig usikkert og det er greit og ha slike ting i orden
Glenglen Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Skrevet Desember 4, 2012 har akurat det samme probleme det kan være kontaktene oppå bensin pumpa og målern på andre siden. disse 2 må vist være riktig får at det skal funke. jeg skal prøve og bytte di, da min funker noen ganger osv veldig usikkert og det er greit og ha slike ting i orden Ja hadde bilen igang og lekte med kontaktene for å se om det var no respons på bensinmåleren, men skjedde dessverre ingenting. Hvis du bytter, kan du ikke ta litt bilder av hvordan ting ser ut og poste her da?
Glenglen Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Skrevet Desember 4, 2012 Har en teori på brudd i ledningen til måleren. Fiksa en slik en her for litt siden på en 318i. Tror det sitter tanknivåføler under setet på begge sider. Mål om du har kontakt hele veien på ledningene til denne internt nede i tanken. På denne her var det brudd i svart ledning under setet på høyre side. Ikke begynn å lodd inn no biltema kabel eller noe under her, da kablene som ligger der fra før er slike som er beregnet på å tåle bensin etc. Få tak i ny føler fra en annen e36 og sett inn den [ Bilde ]Den nedre der måler nivå i tanken. Tror du skal ha en slik på høyre og på venstre side Halvor postet dette på tråden min
Periksen Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Her er noen bilder, kanskje noen som kjenner til problemet kan kommentere ?[ Bilde ] På e36 sitter det to tankmålere, på høyresiden sitter det en måler sammen med pumpa. Ohm kontaktene, jeg husker ikke hvilken av de to som er til tankmåler, men hvis du ikke får noe utslag så har du funnet problemet. Hvis begge to er i orden kan du skjekke på venstresiden, men problemet ligger vanligvis på høyresiden.
Glenglen Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 Tenkte å oppdatere denne tråden siden jeg fortsatt ikke har fikset problemet. Her er det jeg har gjort: Ohm'et mellom på måleren: høyre side: 187 ohm ca venstre side: 340 ohm ca Dette sier til meg at begge målerne virker men har forskjellig mengde bensin på hver side? ohm'et mellom de to pinnene dere ser på bilde under. Skal sjekke om signalet kommer frem til instrumentpanelet så fort som mulig. Noen kloke innspill?
Glenglen Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Da har jeg glad nyhet! Tankmåleren virker! Etter å ha demontert ratt og instrument igår for å inspisere satte jeg alt på plass igjen uten å ha funnet noen åpenbar feil. Når jeg monterte den siste pluggen bak instrumentet ( den lille sorte ) så la jeg merke til at låsen på pluggen var dårlig. Jeg klemte den godt inn og skrudde på tenningen og jaggu virket bensinmåleren igjen! Så konklusjonen, trur jeg, må være at den låsen er dårlig og pluggen har vibrert ut og laget en slags vakkelkontakt som gjorde at bensinpumpe sikringen gikk. Men glad for at det viste seg å være en latterlig feil og bilen er tipp topp stand! Har lært mye om bensinsystemet. Så sitter igjen med mer kunnskap om e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå