Oddisews Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hei, skal bytte hjullager foran på min 318 TDS E36, men de to boltene som er til kalipperet henger så hardt at jeg er redd jeg kommer til å runde de om jeg tar mer til. Tør heller ikke varme opp siden da kan jo diverse o-ringer/pakninger og slanger stryke med.. Er det mulig å få av skiva med å bare ta av klossene, eller har dere noen tips til å løsne boltene? Takker for all hjelp!
joakimh Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 prøv og spray på rustløser et par ganger i løpet av en dag og så venter du til neste dag og bruker 6kant pipe . er nok ikke noe måte og ta av skiven uten å ta av caliperen. vis du knekker disse så er det enda mulighet og gjennge disse opp igjen. er ikke så veldig harde bolter som holder caliperen. kan og være at du kan skru disse ut når di ikke sitte i spenn vis du er veldig heldig.
Sturmtiger Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Samme som Joakimh skriver, og finn en hammer å bank litt på skruehodet for å få løs litt av rusten som henger på. Du trenger bare en sånn liten gassbrenner får å varme opp skruene, og de o-ringene/slangene koster jo ikke millioner av kroner heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå