Gå til innhold

Forebygge rust, flerret av lakk med høytrykk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

2mew1hwjqufrfpk2wv0m.jpg

Som dere ser på bildet klarte jeg å flerre av lakken på bagasjelokket med høytrykk...

Gjorde dette i fjort også. Pusset litt ned og tok på litt ny lakk som jeg hadde på de beholderne til små steinsprutskader. Var visst ikke veldig effektiv dette, da alt flerret av igjen nå med høytrykkvask. Ser det har kommet litt rust på undersiden også. Noen tips til hva jeg kan gjøre for at ny lakk skal bli sittende? Hvordan behandler jeg overflaten ordentlig? Ønsker å forbygge spredning.

Vet det er utallige tråder ute som dette. Men har ikke tid til å lese meg fram.

Noen gode tips? :D

Skrevet

spredning forebygger du med brunox ,så holder det seg årevis,har bare gode erfaringer med det middelet som selges hos de fleste bilrekvisita.Bruker bestandig det som grunning under lakkstift.

Skrevet

Ja har nok det. Er mer under lista så den må av. Spørsmålet er om jeg ikke må kjøpe en lakkboks, mulig det blir litt mye å lakere med en lakkstift? Blir jo ikke like ren overfalte av det. Får kjøpt sånne 150mm bokser på koed ser jeg:)

Skrevet

Stift blir ikke bra her nei, boks må du opp på. Helst lakk på skikkelig vis men det koster jo bare litt mer da...

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Skrevet

Slip godt ned alt som er boblete og enda litt til utenfor, puss ned til det kun er rent står uten en eneste brun pore, finpuss med 500 papir og grunn med syregrunning. Vent til grunningen tørker og matt ned med 800 papir eller "gråklut" (biltema har gråklut, ser ut som firkanta stålull og tilsvarer 800 papir). Matt ned litt lenger ut enn der du har grunnet og lakker så det blir en jevn overgang rundt. Så fort lakken blir matt, klarlakker du enda litt lenger ut enn du lakkerte, så du overlapper godt utover den gamle lakken rundt. Da blir det så bra som det kan få blitt (uten å lakkere hele delen), når du får rubbet og polert dette for å få vekk "lakkstøvet" fra klarlakken.

Skrevet
Slip godt ned alt som er boblete og enda litt til utenfor, puss ned til det kun er rent står uten en eneste brun pore, finpuss med 500 papir og grunn med syregrunning. Vent til grunningen tørker og matt ned med 800 papir eller "gråklut" (biltema har gråklut, ser ut som firkanta stålull og tilsvarer 800 papir). Matt ned litt lenger ut enn der du har grunnet og lakker så det blir en jevn overgang rundt. Så fort lakken blir matt, klarlakker du enda litt lenger ut enn du lakkerte, så du overlapper godt utover den gamle lakken rundt. Da blir det så bra som det kan få blitt (uten å lakkere hele delen), når du får rubbet og polert dette for å få vekk "lakkstøvet" fra klarlakken.

Takk for bra svar! :) Fungerer det å grunne med brunox?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...