Gå til innhold

m42 e36 og e30 bytte om hverandre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en e36 95ti m42 som har sprukket i toppen, jeg har fått tak i en ny en jeg ble lovet var en e36topp, men dette ser ikke ut til å stemme, alt ser relativt likt ut. Fikk problemer med ventiltetningene ikke passet helt over da ventilstammen er 1mm tjukkere.

Spørsmålet mitt er :

- Kan jeg bruke kammen fra e36toppen over i e30toppen hvis jeg bytter over kamholderen tannhjulet kammen og løfterene likt over?

- Passer alle de andre pakningene over i disse motorene ? eneste jeg kan se ikke passer er ventiltetningene.

-toppdekselet er vell også ganske universalt mtp hva jeg velger ?

Håper på gode svar :) Sindre

Skrevet

Den eneste forskjellen er ventiler, fjærer og tettninger. Tidlige e36 m42 har også 7mm ventiler og dobble fjærer som e30.. men e30 iS har andre kammer.. alt passer om hverandre!

Skrevet

ja så også at det var andre fjærer :) men hva med følere og kjendestrammer o.l ? har kjøpt ny kjedestrammer til (36utgaven). Er det noe flere ting jeg må tenke på? og toppakninga er vell samme? ser på koed at de har forskjellige typer innenfor samme motorkode, da det går i før / og etter datomerkinger?

Skrevet

ja det ville jeg også tro, men bare virket litt rart at de har delt det opp på den måten da.

Alle registerdelene er like, dvs også følere og sensorer? kjøingstilkobling og kanalene er vell ca samme også?

Toppen er planslipa 1,5 tiendeler men er vell ikke noe problem og kjøre standartopp-pakninga fordet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...