m520 Skrevet November 29, 2012 Share Skrevet November 29, 2012 Kom over en jævelig billig E39 i sommer engang. Har alltid elska dem bilene å siden jeg for tia er arbeidsledig så har jeg ikke hatt råd til å ta lån å kjøpe en tidligere.Bilen jeg kom over var en 520IA 96 modell. Gått ett stykke, men tydelig godt holdt.Fargen er "Artic Sølv" å selvfølgelig BLÅTT interiør! Bilen har veldig lite utstyr.Men blei fort veldig glad i bilen, å gjorde meg ikke lenger noe at det var en kjip 520.Eneste som var av utstyr var sentrallås, el.vindu forran, klima å PDC.Har jo hatt bilen en stund , å gjort litt div, men tlf alle bildene lå på, gikk stykker. Så har veldig lite bilder fra start å til nå. :/Det jeg har gjort med bilen hittil;- Ettermontert M5 fanger forran med sota tåkelys.- Ettermontert DEPO frontlykter.- Ettermontert DEPO baklykter med sota blink.- Ettermontert kjørekomputer.- Ettermontert taklamper bak med leselys å taklamper foran med diodene i.- Bytta klimapanel(det andre mangla knapper)- Bytta kam å veivsensor i motor.- Bytta termostat å vannpumpe.- Bytta ALT i forstilling å bakstilling.- Bytta begge hjullager bak.- Bytta alle ABS-sensorer.- Bytta alt til håndbrekk, inkl. whire og bremseskjold bak.- Bytta ABS/Bremsekraftforsterker med "hjerne/styringsenhet"- Satt inn dobbeldin Pioneerspiller.- Bytta motstanden til varmeapparat.- Satt på sort matt Faceliftlykter nyrer.- Haifinne på taket.- Montert sort interiør.- Montert nytt frontsett.- Xenon i nær, fjærn og tåkelys. (55W i nær og fjærn)- Montert M5 ratt.- Byttet begge hjullager bak.- Håndbrekks bånd og whire.- Bremseskriver å bremseklosser forran/bak.- Satt på justerbart senkesett.- Byttet førerdør å koffertlokk.- Montert koppholder.- Byttet motor til M52 B28. (Etterfyllte noen liter girolje i forbindelse med skifte av oljekjøler)- Montert M-Tech list på koffertlokk.- Tatt firehjulskontroll.- Satt inn Grått skinn med "Individual look" (Kun skinnet som er grått)- Satt på O.Z 17" sommerhjul. - Byttet eksospakninger fra manifold. - Satt på øyelokk(lakkert i bilens farge) Ting som skal bli gjort/byttes;-EU-godkjenning.-Full utvendig M-tech.(Frontfanger er på)-Sote ruter helt frem.-Bakrutesenker.-Bygge om til stor kjørekomputer.Bilder fra sånn ca hvordan den ser ut nå: Ett par bilder tatt litt under veis:Ett bilde tatt før senk i høstTatt i Lunde i Telemark i sommerSorthvit med senkBytte av forstillingSkal ellers ettermontere alt av utstyr det er forholdsvis greit å ettermontere.Bilen skal til våren få en hellakering. Skal leite igjennom dataen etter fler bilder. Kommer mer info å bilder etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet November 29, 2012 Forfatter Share Skrevet November 29, 2012 Fant noen bilder av hvordan den så ut da jeg henta den;) Kjøpte den uten de felgene der. Var nesten ikke høy den? Glemte å nevne at bakskjerm på høyre side trenger lakkering. Matt lakk, å overflate rust i hjulbua. Ris? Ros? andre innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even.S Skrevet November 29, 2012 Share Skrevet November 29, 2012 så ut som den var hel og pen den! hvor langt er den gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2012 Jeg er litt usikker, men litt over 300.000:) Jeg hjalp en kompis med å hente seg E39 delebil i helga, så jeg fikk endel "nye" deler! Nå blir det sort interiør, skinnratt, El.vindu bak, nytt speil på høyre side(mitt var ikke varmen iorden på), osv:) Kommer bilder av demontering på delebil å montering på min såfort jeg er ferdig med dette;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Blir bra med svart interiør og utstyr ja Har du ettermontert noe utstyr enda? Jeg skal ettermontere PDC bak, varmeseter, multifunksjonsratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 har ettermontert kjøre kjørekomputer, tåkelys, leselys bak, å taklampe forran med dioder, å skinn ratt. jeg trur jeg ga opp el. vindu bak. så ut til å være alt for mye styr. kanskje det blir noe til sommeren;) Har jo ikke seter med varme i engang da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even.S Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Høres tøft ut! blir mye tøffere med sort interiør! Mangler noe senk også! ikke at det er så veldig viktig, nå som vinteren herjer rundt i landet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Var det knapper i rattet du monterte? Fikk du de til å virke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Hvis du mener min mangler senk, tror jeg du har sett på gamle bilder av den.. fra kanal å ned (fremkant av kanal) er det 6-7 cm ned til bakken. Den subber over alt om man ikke følger med.. kjører jeg ned fra ett par cm kant banker den nedi;) Så lav nok er den ihvertfall! Det justerbare står helt i bunn! Monterte uten knapper.. Har jo Dobbeldin Pioneerspiller i bilen, så har ikke behov for knappene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Skal ta meg sammen ang bilder her, skal få lagt ut mer bilder ikveld! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even.S Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Hvis du mener min mangler senk, tror jeg du har sett på gamle bilder av den.. fra kanal å ned (fremkant av kanal) er det 6-7 cm ned til bakken. Den subber over alt om man ikke følger med.. kjører jeg ned fra ett par cm kant banker den nedi;) Så lav nok er den ihvertfall! Det justerbare står helt i bunn! oisann! la ikke merke til det bilde som lå der før nå, men ja, er enig med deg nå at den er lav nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2012 Ratt bytte! Interiør ute av delebil;) Bilen min uten interiør Var sliten å lei igår, så glemte å ta bilde når den var ferdig, skal få gjort det idag når jeg har fått vaska den innvendig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg har Depo lykter, også har de sånne forferdelige prikker med lys i ringene, noen som vet hvor man får kjøpt sånne ringer som er hellysende? Vil IKKE ha sånne HALO DRITT som Ebay har. De lyser alt for sterkt;) De skal lyse hvitt, å lyyse i parklysstyrke:) Kan a senke:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 CCFL ringer lyser ganske pent opp, ikke for sterkt Det er vel det billigste alternativet også, fåes overalt, billigst på eBay Ble bra med svart interiør da Blått interiør er så stygt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2012 Opdatering; Motor DØD!!! Aner ikke helt hva som skjedde, men blei taua oppover en bakke, å midt i bakken stoppa den, å den nekter å starte igjen. Enten har det fryst i filteret, eller så har bensinpumpa gått, IGJEN! Feilsøking imorra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå