Gå til innhold

M520's E39 Motorbytte til 528;)


m520
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden du har flushet automatkassa da? :P

hehe, nei, ble flusha på forrige service. kassa fungerer som den skal den, men automat kassa stjeler alltid mye av effekten, mister jo masse kinetisk energi gjennom converter og resten av kassa.

Spesielt på disse eldgamle utdaterte ZF kassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motorbytte for alle penga! Holder på å demontere 2.0 literen nå. Har fått av alt i motorrommet trur jeg, så snart tia for å løfte den opp å koble av saker og ting under. Tviler litt på at det blir å løfte den opp idag, blir nok mest sannsynlig bare å pakke sammen når jeg er sikker på at alt i motorrommet er koblet fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mootorbytte om dagen!

Tenkte å legge ved noen bilder!

 

På bilhenger fra lagring til verkstedet:

post-71551-0-24470500-1381966286_thumb.j

 

Før demontering parkert i verksted:

post-71551-0-89876100-1381966245_thumb.j

 

Front demontert:

post-71551-0-26938400-1381966331_thumb.j

 

Motor ute:

post-71551-0-33513300-1381966382_thumb.j

 

Nye motoren:

post-71551-0-40225200-1381966430_thumb.j

 

Blir og bruke den gamle girkassa, da jeg ikke tar sjansen på å begynne å kødde med ombygging til Tiptronic.

Kassa skal få "flushing" dersom det viser seg at alt går etter planen å ting fungerer som de skal. Motoren skal også få ny toppdekselpakning og plugger som jeg allerede har handla til den. Bytter servo olje også samtidig(all olja rant ut;), også får motor etterhvert ny olje og filter. Gleder meg som en unge til oppstart! Ihvertfall om den starter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lei bilen igjen nå, men heldigvis står den på lånt verkstedplass, så må bli ferdig med den såfort som mulig! Håper jeg får gjort bittelitt imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...