Gå til innhold

M520's E39 Motorbytte til 528;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser ikke helt poenget med å sette på m50b25 innsug men det er vel fordi det kan portes

Skrevet

Har bare fått høre at man får større effekt av det jeg, derfor jeg ville. men skal ha i motoren å vite at den går som den skal føre jeg begynner å bytte å styre med andre ting ;)

Skrevet

kanskje ikke vert dumt å bytte topp pakninga før du hiver i 2,8 litern
kjedelig om den går rett etter at motorn er montert i bilen
lettere å komme til på motoren når den er ute

Skrevet

Okey. fikk ett nytt problem idag. trur den nye girkassa er tiptronik kasse, å jeg har vanlig. hvordan er det å sette i tiptronik kasse i bil som ikke skal ha det?

Skrevet

kassa passer men du må skifte girmekanismen i midtkonsollen også hjernen til kassa den fikk du sikkert med motorn skal være 2 bokser i ledningsnettet på motorn
tror du kan bruke mellomakselen du har
i så fall så får du brukt mellom aksel fra koed for rundt 15-1600,-

Skrevet

Okey, skal prøve på det! ;)

Takk for titten på bilen din idag! Morro å bli kjent med andre BMW folk i området! :)

Skrevet

Da var nye motoren i hus! Ble en 528 motor med tiptronic kasse! Blir spennende å se om jeg får girkassa til å fungere som den skal, siden bilen min ikke har tiptronic. Fikk med girspaken og whire også. HÅPER jeg får den opp å gå med tiptronic kasse! Hadde vært RÅTT! :)

Blir nok ikke å begynne på dette før til uka en gang. Skal bytte toppdekselpakning, plugger og litt div før jeg hiver den i bilen. :)

Skrevet

jeg ser ikke helt poenget med å sette på m50b25 innsug men det er vel fordi det kan portes

Har du sett forskjellen på m50/m52? Og ja, man merker stoor forskjell! 

Skrevet

hjelper ikke på den. For på 528, er det m52b20 innsug pga avgifter osv, trur nok ikke 523 er noe annet enn orginal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...