Gå til innhold

Enda et ABS/ASC problem med E39.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi. Handlet en bil med ukjent ABS problem. (problemstillingen er søkt opp her på forumet)

Tok diag og fikk opp ABS høyre bak. Denne ble byttet sporenstreks.

(Dog gamle sensor hadde noe pakningaktig mellom gods og plastring.)

Ny sensor ble satt inn. Kjørte ut av verkstedet og kom opp i 45 kmt

(på speedometer, reelt 40 kmt) og ABS/ASC lampe tenner. Dritt.

Men. Så fort jeg har tatt av tenningen, og starter på nytt. Så forsvinner lampene

igjen. Jeg kan bråbremse hvor ABS funker helt fint, antispinn funker som den skal,

skru av ASC og sladde, og ABS funker fremdeles. Inntil jeg kommer over 45 kmt på

speedometer. Ringen bak ser helt fin ut (det er jo ikke godt å si). og dette begynner

jo å irritere litt. Noen sier den ikke sitter langt nok inn, men i praksis sitter denne

ca 1.5 mm lengre inn enn forrige sensor, noe som ikke holder vann for 5 øre.

Kan også nevne at det virker som at ABS jobber uansett når jeg bremser nå..

Styringsenhet som er brent ?

Noen som har vært borti dette problemet ?

Dette er jo da en E39 sen 97, med hydraulikkaggregat 10/97-08/98 (?) (Første ASC-T)

Skrevet
Jippi. Handlet en bil med ukjent ABS problem. (problemstillingen er søkt opp her på forumet)

Tok diag og fikk opp ABS høyre bak. Denne ble byttet sporenstreks.

(Dog gamle sensor hadde noe pakningaktig mellom gods og plastring.)

Ny sensor ble satt inn. Kjørte ut av verkstedet og kom opp i 45 kmt

(på speedometer, reelt 40 kmt) og ABS/ASC lampe tenner. Dritt.

Men. Så fort jeg har tatt av tenningen, og starter på nytt. Så forsvinner lampene

igjen. Jeg kan bråbremse hvor ABS funker helt fint, antispinn funker som den skal,

skru av ASC og sladde, og ABS funker fremdeles. Inntil jeg kommer over 45 kmt på

speedometer. Ringen bak ser helt fin ut (det er jo ikke godt å si). og dette begynner

jo å irritere litt. Noen sier den ikke sitter langt nok inn, men i praksis sitter denne

ca 1.5 mm lengre inn enn forrige sensor, noe som ikke holder vann for 5 øre.

Kan også nevne at det virker som at ABS jobber uansett når jeg bremser nå..

Styringsenhet som er brent ?

Noen som har vært borti dette problemet ?

Dette er jo da en E39 sen 97, med hydraulikkaggregat 10/97-08/98 (?) (Første ASC-T)

Er nok stor sjanse for at styre enheten din er defekt. Hadde samme problem med ein E39 som eg hadde. Eg sende den til USA og fekk fiksa den. Kjørte da uten ASB den stunda det tok å få den fikset.

Skrevet
Men er dette hjernen eller hydropumpa (whatever they name it) ?

Har jo den modellen hvor den sitter utsatt til for eksos.

Det er den modulen som er skrudd fast på ABS ventilene fremme i motorrommet. Er festet med 6 stk torx skruer meiner eg å huske

Skrevet

Jeg hadde samme problem på min, diagnose ga feil på høyre forran.

Bytta sensor og hadde akkurat samme greiene som deg, over 40 km/t så feila ABS igjen.

Hos meg var det bare å bytte hjullageret forran så var det i orden.

Skrevet

Hvis du har byttet sensoren og bremsepedalen din pulserer i lav fart, da har du nok mest sannsynlig et defekt hjullager. Da må du bytte dette for at absen skal slå ut riktig.

Skrevet

Ja. Det er neste på listen nå. Byttet abs sensor høyre foran og nå lyser lampene konstant. Hører det er et gåent lager foran når jeg kjører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...