ivers Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Jippi. Handlet en bil med ukjent ABS problem. (problemstillingen er søkt opp her på forumet) Tok diag og fikk opp ABS høyre bak. Denne ble byttet sporenstreks. (Dog gamle sensor hadde noe pakningaktig mellom gods og plastring.) Ny sensor ble satt inn. Kjørte ut av verkstedet og kom opp i 45 kmt (på speedometer, reelt 40 kmt) og ABS/ASC lampe tenner. Dritt. Men. Så fort jeg har tatt av tenningen, og starter på nytt. Så forsvinner lampene igjen. Jeg kan bråbremse hvor ABS funker helt fint, antispinn funker som den skal, skru av ASC og sladde, og ABS funker fremdeles. Inntil jeg kommer over 45 kmt på speedometer. Ringen bak ser helt fin ut (det er jo ikke godt å si). og dette begynner jo å irritere litt. Noen sier den ikke sitter langt nok inn, men i praksis sitter denne ca 1.5 mm lengre inn enn forrige sensor, noe som ikke holder vann for 5 øre. Kan også nevne at det virker som at ABS jobber uansett når jeg bremser nå.. Styringsenhet som er brent ? Noen som har vært borti dette problemet ? Dette er jo da en E39 sen 97, med hydraulikkaggregat 10/97-08/98 (?) (Første ASC-T)
530dE39 Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Jippi. Handlet en bil med ukjent ABS problem. (problemstillingen er søkt opp her på forumet)Tok diag og fikk opp ABS høyre bak. Denne ble byttet sporenstreks. (Dog gamle sensor hadde noe pakningaktig mellom gods og plastring.) Ny sensor ble satt inn. Kjørte ut av verkstedet og kom opp i 45 kmt (på speedometer, reelt 40 kmt) og ABS/ASC lampe tenner. Dritt. Men. Så fort jeg har tatt av tenningen, og starter på nytt. Så forsvinner lampene igjen. Jeg kan bråbremse hvor ABS funker helt fint, antispinn funker som den skal, skru av ASC og sladde, og ABS funker fremdeles. Inntil jeg kommer over 45 kmt på speedometer. Ringen bak ser helt fin ut (det er jo ikke godt å si). og dette begynner jo å irritere litt. Noen sier den ikke sitter langt nok inn, men i praksis sitter denne ca 1.5 mm lengre inn enn forrige sensor, noe som ikke holder vann for 5 øre. Kan også nevne at det virker som at ABS jobber uansett når jeg bremser nå.. Styringsenhet som er brent ? Noen som har vært borti dette problemet ? Dette er jo da en E39 sen 97, med hydraulikkaggregat 10/97-08/98 (?) (Første ASC-T) Er nok stor sjanse for at styre enheten din er defekt. Hadde samme problem med ein E39 som eg hadde. Eg sende den til USA og fekk fiksa den. Kjørte da uten ASB den stunda det tok å få den fikset.
ivers Skrevet November 29, 2012 Forfatter Skrevet November 29, 2012 Men er dette hjernen eller hydropumpa (whatever they name it) ? Har jo den modellen hvor den sitter utsatt til for eksos.
530dE39 Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Men er dette hjernen eller hydropumpa (whatever they name it) ?Har jo den modellen hvor den sitter utsatt til for eksos. Det er den modulen som er skrudd fast på ABS ventilene fremme i motorrommet. Er festet med 6 stk torx skruer meiner eg å huske
Azeton Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Hvilken diagnose system brukte du ? Det kan være at modulen er gåen.. live data kan du prøve
killarinc Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Ville sjekka om du har flere sensorer som er gåene jeg da. Hatt det samme problemet og da var det 2 defekte. En sporadic og en statisk.
laland10 Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Jeg hadde samme problem på min, diagnose ga feil på høyre forran. Bytta sensor og hadde akkurat samme greiene som deg, over 40 km/t så feila ABS igjen. Hos meg var det bare å bytte hjullageret forran så var det i orden.
ivers Skrevet November 30, 2012 Forfatter Skrevet November 30, 2012 Skal sjekke live data i kveld.. får håpe det bare er en sensor som feilrapporterer.
ivers Skrevet November 30, 2012 Forfatter Skrevet November 30, 2012 Jah. Høyre foran gikk og glitchet konstant. Må vel skru litt da. INPA er et kjekt verktøy.
ivers Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Gladlaks er løsmunnet Ned og bytte den sensoren i kveld så får man se...
Mike Hunt Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Hvis du har byttet sensoren og bremsepedalen din pulserer i lav fart, da har du nok mest sannsynlig et defekt hjullager. Da må du bytte dette for at absen skal slå ut riktig.
ivers Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Ja. Det er neste på listen nå. Byttet abs sensor høyre foran og nå lyser lampene konstant. Hører det er et gåent lager foran når jeg kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå