Aron318Tds Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Hei! Her for noen uker siden begynte bilen plutselig å koke ( var rundt 5-10+ grader ute ) . Går ca 10 min før bilen koker og den ene hoved vannslangen på motoren blir STEIN hard. Byttet da termostat og vannpumpe. Men ble akkuratt som før. Virker ikke som om det er sirkulasjon i ekspanjonstanken skrur jeg på retur slangen fra radiatoren heves vann mengden i ekspansjonstanken meget fort og "bobler" over. setter jeg på lokket i tilleg skaper det EKSTREMT trykk i tanken. Kan jeg ha luftet for dårlig? eller gjort det feil? Det kommer kun kald luft fra varmeapperatet, kan dette ha noen sammenheng? Er generelt ingenting som tilsier att det er toppakningen, lukter ikke olje/eksos fra ekspanjonstanken. Hvis noen har en GOD måte på å lufte en 318 TDS så gjerne skriv. helst i detaljer. Håper på gode råd og svar. Mvh Aron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexx942 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Har du sjekka oljen? bruker den kjøleveske? Om den var på samme måten før du bytta delene så er det kanskje toppakningen, kan ikkje berre plutselig oppstå luft i systemet me mindre du har hatt av noke. Høyrest igrunn ut som du får trykk via motoren i kjølesystemet. Og om du bruker 5 min på å søke finne du 500 posta om lufting Mangla du varme i varmeapparatet før du bytta delene og? Isåfall er det enten luft i systemet som gjere at du får kaldluft, eller alt for lite kjøleveske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Spanderte du på bilen de få hundrelappene og kjøpte ny vannpumpe og termostat? Eller kjøpte du det brukt, som du mente var like bra? Hvis sistnevnte, tror jeg du kan begynne feilsøkingen der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Viss du har en slik ekspansjonstank så er det ingen kunst og lufte da den gjør det selv Den tynne slangen som går inn på topp vil lufte systemet og når den er tom for luft vil de sprute en tynn stråle fra denne og inn i ekspansjonstanken Starte bil , etterfylle , ruse opp turtall ca 2-3 tusen ett par minutter så skal det være OK. Men det høres ut som om du får luft i systemet , toppakning ? , sprekk topp? , termostathus eller pakning til dette. Har forresten en ny termostat liggende til slik motor tror jeg. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron318Tds Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Er ny termostat og ny vannpumpe fra Koed.. Har prøvd å lufte den med å ta av den slangen som går i retur inn på ekspansjons tanken. Den spytter endel luft og litt vann i ny å ne. Det trykke som oppstår i tanken forsvinner ikke heller ut av evt en aller tynneste slangen på tanken som den i realitet burde gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 napp ut nederste slangen på radiator, fyll på vann i den øverste slik vannet går gjennom systemet og varmeregister, kalles flushing! jeg gjorde det på min, du verden så mye skit som var der! Så lufter du på nytt. På min bil (e34 m50) så fikk jeg ikke lufta før jeg løfta bilen i front. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron318Tds Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Dette er som sagt en 318 TDS så er veldig usikker på om det er det samme opplegget som m50 motorene. Men skal sjekke når jeg reiser bort i lokalet i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Medbyn Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 hadde samma problemet. toppen som er sund! endte opp med å kaste 2 motorer, prøvde å bytte topp opptil flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron318Tds Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Så alvorlig er det nok ikke. Er i verste fall bare pakningen som begynner å bli sliten. Svetter ingen olje og er ikke olje i vannet så håper bare på att det kan hjelpe med en god lufting. Skal prøves i morgen så får jeg ta det derfra =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron318Tds Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Lufta godt i dag å løfta den i front med truck.. Bilen var heeeelt fin i 10-15 min men så begynte den å koke igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron318Tds Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Dette er fra motoren hadde stått på tomgang i 10-15 min fra lufting å kom opp i drifts temp. Så fungerte bilen helt perfekt i 10-15 min s åbegynte den å koke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron318Tds Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2012 Hva tror dere? Toppakningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexx942 Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Ja Hadde heller tatt den av enn å tippa på ulike ting som kaaan muligens vere galt. Om du har bytta termostat å vasspumpe og lufta den skikkelig og den går seg heit med ein gang nesten så er det ganske sannsynlig at du må av med toppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå