Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg kan begynne litt svakt sånn at dere skjønner hva problemet ligger i.

1 mnd og en uke siden så fikk jeg reparert min 323i da en luring la over i mitt felt da jeg tok en forbikjøring.

2 uker gikk og kulda kom sååå døde bensinpumpa så vi tok ut pumpa å "kakka" den svakt på selve den elektriske motoren. Da starta pumpa å gikk helt fint.

Etter noen dager så døde denne pumpa så da dro jeg hjem, monterte ut bensinpumpa fra delebilen som jeg brukte til deler etter uhellet.

Denne funka helt fint bortsett fra at den ikke hadde det filtret som bensinpumpa skulle ha helt på bunnen.

Så kom da dagen idag.. gassen fungerte ikke og bilen kvelte seg selv. Så var det ut med pumpa igjenn for litt "kakking". Monterte på plass alt, men den starta ikke så da begynte jeg å demontere pumpa igjenn, men i det jeg tok i slangen til der bensin blir pumpa opp så spruta det en del drivstoff ut og da tenkte jeg på det med bensinpumpe filteret.

Faen.

Bensinfilteret framme i bilen var blidd tett av sandkorn og litt andre små "korn" lignende små greier.

Så er det da spørsmålet, er det vanskelig og mye jobb for å demontere under for å nå tak i dette filteret? Og eventuelt fortelle meg om det er ett vanelig problem med bensinpumper på e36?

Takker og bukker for svar :)

(litt unødvendig mye skrevet som ikke er relatert, men det er sikkert fint å dele litt historier er det ikke?)

Skrevet

Filteret du nevner bør skiftes en gang i blant uansett.

Har du tenkt over kondens.

Det er et problem som lett dukker opp når den første kulda kommer.

Skrevet

Da har jeg fiksa problemet. Sikkring for bensinpumpa og en gul annen sikkring var gådd.

Skal uansett skifte filteret framme senere denne månden!

Meget irriterende å skru pumpa på plass igjenn, men fikk det på tilslutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...