nightking Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Hei! Låste igår bilen min med knappen på nøklen. Å idag virker ikke noen av nøklene!! Får ikke opp bilen. Og låsen på førerdøra er ødelagt, den går bare rundt! Hva gjør jeg? Jeg kommer inn i baggasjen. Men har ikke bakseter som vipper seg ned! Er det en enkel måte å "bryte" seg inn i bilen uten å ødelegge noe? PRøvde å skjære opp nøklen, men jeg har ikkenoe nytt batteri. Men ville det funke å bytte batteri? eller må den da kodes for å virke?? Isåfall, funker d å bruke CR 2020 batteri feks? bare det er 3v? Står her å kommer meg ingen steder! Takker for hjelp!!
internetdude Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Skjære opp nøkkelen? Den er da bare å åpne med skruer? Virket begge nøklene før? Du skal få beskjed i instrumentet når batteriene begynner bli dårlige. Men kan jo hende at ett batteri har plutselig har røket, eller at en av knappene har hengt seg på, slik at de har blitt tappet over natten. Mener å huske at hvis du skifter de iløpet av noen minutter skal du slippe å kode de om. Men hvis de har blitt tappet tomme, så betyr vel det at du må kode de om... Er vanlige CR2020 på mine e38er ihvertfall, men det er bare å åpne og se hva som sitter der, før du lukker igjen og drar å kjøper. Hvis du fortsatt ikke får åpnet, tror jeg vel jeg først hadde prøvd de du har redning hos, er vel de som har mest peiling på å bryte seg inn, foruten de som lever av å stjæle biler.
spruddel Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Prøv å holde inne låse opp knappen også trykker du 3 ganger på låseknappen mens du holder låse opp knappen inne. Egentlig skal man jo putte nøkkelen i tenninga først da, er for å programere nøkkelen igjen, kan miste "navnet" sitt liksom Er jo lov å prøve hvertfall
nightking Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Nøklen er limt ikke skrudd. Har demontert den ene nøkklen. Sitter ett VL2020 oppladbart batteri der nå. Det som er, er at jeg fikk bilen igår. Og problemet var at jeg ikke fikk låst bilen, pga låsen er defekt og knappene på nøkklen virka ikke. Men så leste jeg på forumet, og fant ut hvordan jeg kodet nøkklene selv. Å det funka. Fikk låst opp å igjen. Testet flere ganger. Så låste jeg bilen igår kveld. Å idag tidlig virka ikke senderne lenger. Har nå prøvd å få en stang igjennom døråpningen å dra i dørhåndtaket inni. Både fører og passasjer siden. Men det virker ikke som bilen låser seg opp da? Skal den gjøre det? Jeg får dratt håndtaket helt ut, men skjer ingenting! Så prøvde en annen ting, å trykke på "lås" knappen i midtkonsollen ved siden av varselblinken. Men der skjer det ingenting! Noen som har en sånn bil som bekrefte/avkrefte om dette virker? Husk at bilen er låst.. Funker heller ikke å kode nøklene på utsiden..
internetdude Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Har du snakket med selger, hvordan har han fått låst bilen? E46 med oppladbart batteri, hvilken modell er dette og hvordan blir det ladet opp?
Glenn H Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Hadde samme problemet på min. Fjerstyringen virker ikke og låsesylinderen i døren ble ødelagt når jeg vrei om nøkkelen. Endte med å ringe etter veihjelp og vi bruke to timer på å komme oss inn i bilen. Vi kom oss inn ved å bruke vindussveiven bak slik at jeg kunne krype inn og sette nøkkelen i tenningen. Da kunne jeg åpne dørene på vanlig måte. Løsningen ble et "rep-kit" til låsesylinderen på ebay til en 200 lapp. Men er du sikker på at ikke bilen er tom for støm? Kanskje batteriet ligger i bagasjerommet også slik at du enkelt kan måle det. Lykke til!
nightking Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Jeg tror også løsningen på å komme inn i bilen er å sveive ned vinduet bak. Noen som vet hvilken vei det skal sveives? Dette er en 1999 320D. Er lik nøkkel som min bmw e60.. De blir vel ladet opp via tenninga? Hatt en 1998 318 e46 før,. den hadde ikke sånn nøkkel i det hele tatt..
Glenn H Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Om du har gratis/billig veihjelp anbefaler jeg å bruke det. Er utrolig tidkrevende prosess. Dessuten har de verktøyet du trenger. Jeg hadde i tillegg mørke ruter bak så vi så ikke så mye. Husker ikke hvilken vei de skal sveives, dessverre.
bmwmann24 Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 På min e 34 så holder jeg dørhåndtaket opp å vrir låsen, rart om du ikke ska kunne gjøre dette på din. Du har vel en passasjerdør og?
nightking Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Da var problemet løst. fant ett 10 mm armeringsjern. Blei forbanna for alt annet bøyde seg! Teipa det godt så jeg ikke ripa opp så mye. Så bøyde jeg det ett par steder. å vippa opp i bakant på passasjer døra foran. å fikk dytta på vindusheisen på bakdøra. å fikk til slutt vinduet ned å fikk krabba inn i bilen Vindusheisen skal forresten mot klokka fant jeg ut Takk for all hjelp!
internetdude Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Fint om du skriver hva som var/er årsaken til dette også hvis du finner det ut
nightking Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Ja skal si ifra så fort jeg finner feilen selvfølgelig
nightking Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Da har jeg fått fiksa låsen. Var knekt inne i låsen. Kjøpte rep.kit på ebay til 200 kr. Nå fungerer alt igjen
internetdude Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Hva var feil med fjernkontrollen da?
nightking Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Prøvde å bytte batteri. Men fikk ikke det til å fungere. Så bestilte ny idag. Får til onsdag, så får da se om det virker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå