Gå til innhold

e38 problem med bagasjeromslås etter batteri har vært av

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har ett problem med mitt nye prosjekt her.

kjøpte for noen uker siden ein e38 728i 1997 mod

denne var det ein del som måtte repareres på (blant anna skifte av varmeapparatsmotor og div) da måtte airbag monteres ut og heile dashbordet ut og da måtte også strømmen kobles av i bilen.

over til problemet: etter eg va ferdig og koblet på igjen strømmen så vil ikkje "softclose" patenten på bakluka virke som den skal!!!!

det som skjer er att motoren snurre bare rundt og låser/åpner ikkje sånn den skal.

får åpnet og lukket, men motoren går bare videre etterpå i noen sekunder før den stopper o.s.v. heilt sikkert noen andre innpå her som har vært borti samme problem i forbindelse med å skifte batteri i bilen sin eller noe sånt som kan hjelpe meg med å forklare dette? :)

i tillegg så lyser airbag lampe etterpå også. regne med eg må ha ein sånn diagnose ting her for å resette eller noe sånt på den?

har prøvd å ta av batteriklemme igjen for å resette på den måten som mange sier, men dette hjalp ikkje.

noen som vet?

Skrevet

ta nøkkelen og vri den helt over til ene siden, husker ikke om det var høyre eller venstre. da nullstiller du greiene :)

diagnose må til for å nullstille airbag ja.

kom til fana, så skal eg nullstille den for deg :)

Skrevet

skal prøve det med nøkkelen!

høres bra ut :)

kan ta turen nedover, men får det ikkje til før nærmere neste helg eller noe sånt da eg venter på litt flere deler til bilen for å få den kjørbar igjen :)

fikk opplyst av forrige eier att det var motstanden som var gåen, men etter skifte så viste det seg att det var varmeapparatsmotoren så dashen er utav for 2.gang og eg venter på deler fra koed.

så eg får slite videre med superstyla e34`en på det flotte vinterføret her langt ute på landsbygda i os :(

men skulle gjerne hatt ein måte å få tak i deg på!

Skrevet

det går helt fint.

kjipt å demontere 2 ganger, men det ordner jo seg :P

ja heldig du som kan kjøre på dette føret :P

send meg pm, så skal du få tlf nr

Skrevet

Vri nøkkelen til venstre, det er den veien jeg måtte vri nøkkelen når jeg koblet av batteriet, og klarte å smelle igjen bagasjen :roll:

Låsen bak var lite brukt, så jeg måtte smøre den godt og vri nøkkelen med rørtang før den smalt det ekstra steget til venstre.

Det var forøvrig under samme jobb som du har gjort på din E38 :)

EDIT: Kan hende du har et annet problem, så jeg legger ved dette bildet:

manual_trunk_lock.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...