Ementor Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Skulle bytte olje på min 316i e46 2004, så dro på mekonomen og kjøpte olje og oljefilter. Men da ja kom i garasjen og skulle skru opp oljefilter "kammeret" skjønte jeg ingenting. Lokket satt bom fast, prøvde det meste av tenger (siden jeg ikke hadde skift, eller fastnøkkel som var stor nok) men rikket seg ikke. Prøvde å finne noen inne på forumet her som hadde samme problem, men kan ikke finne noen som har likt lokk. Som dere ser er det ikke noe mutter på toppen av lokket. Er det noen her inne som kan guide meg litt fram til hvordan jeg skal få byttet filteret?
jolly Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Vært borti det der selv en gang....jeg kjøpte nytt lokk...mener på det kostet et par hundre...
Kjell Z3 Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Jeg bruker et slikt verktøy som man løser vanlige oljefilter med, et slags plastskaft med taggete gummireim på, finnes også med kjede på,, Tror jeg kjøpte det på biltema en gang i tiden. Hvis ikke må du ha rørtang av typen kjempestor.
Ementor Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Vært borti det der selv en gang....jeg kjøpte nytt lokk...mener på det kostet et par hundre... Tenkte jeg skulle høre litt her før jeg bryter det i stykker.. Men fant denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljefilterverktoy-20321/. Tror den skal passe, så må nok vente til mandag, og komme meg på biltema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå