gsxr1100kai Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Hei. Har problem med varmeapparatet i min E46 320CI. Det blåser kun kaldt,selv om temp på motor er ri ktig. Er nok frostvæske,og vannpumpe har ikke gått langt..,noen som har tips eller råd om dette? Ps. Blåser varmt når jeg har kjørt noen mil.
mcfire Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Du har ikke luft i systemet da? Skjedde meg med en E36. Blåste da kun varmt når jeg kjørte bilen og fikk litt turtall. Varmen var også vekslende under kjøring. Kjørte gjennom systemet med ny kjølevæske og luftet godt. Problem løst. Ellers er jo det første man bør se etter ting som termostat og vannpumpe... men du har jo nylig byttet pumpa og termostaten må jo åpne når du har korrekt temp.
gsxr1100kai Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Skal prøve meg på ny væske å lufte godt. Takk for svar:)
internetdude Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Hvis vannpumpa ikke har gått langt er det mest sannsynlig at også kjøleveska ble byttet samtidig. Virkelig å kaste penger ut av vinduet å bytte denne igjen nå da. Og dessuten om du har ny, gammel eller ingen frostveske for den skyld har overhode noen ting å si på effekten i vameapperatet. Bare etterfyll hvis det er for lite mens du lufter.
gsxr1100kai Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Skrudde opp lokket etter å ha stoppet varm motor idag,det var da litt trykk der og rant litt over. Tyder vel på luft i systemet...?(forhåpentligvis ikke toppakning..!)
internetdude Skrevet Desember 4, 2012 Skrevet Desember 4, 2012 Trykk er det i kjølesystemet når det er varmt, og trenger ikke ha noen ting med luft og gåen toppakning. Noen biler kan være vannskelig å lufte, hvis du feks har lufteskruen framme på radiatoren prøv å sett bilen med fronten så høyt som mulig når du lufter. Hvis du har gåen toppakning slik at du får kompresjon og da luft i kjølesystemet, vil du merke dette ved at du aldri får luftet ferdig. Hver gang du åpner lufteskruen vil det komme luft, selv etter flere luftinger, og det vil komme mer og mer luft ettersom hvor lenge motoren har gått mellom hver lufting.
gsxr1100kai Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 Da har jeg luftet kjølesystem grundig. Byttet også o ring på lufteskrue,og problem ser ut til å være løst:) Takk for hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå