Samaraiuz Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Hei Har et litt mystisk problem. Har en E46 som jeg byttet fordør på nylig da jeg ble på rygget av en annen. Alt fungerte bra når døren var montert, flyttet over hele låsekassen og alt var bare velstand når bilen ble parkert. Over natten gikk det fra mildt til ganske mye frost ute, etter to dager skal jeg bruke bilen, dørlåsen på fører døren går opp, men døren sitter bom fast, uansett hvor mye jeg sliter. De andre dørene fungerer ikke på sentral låsen, da jeg har feil med komfort enheten til bilen. Dvs den eneste døren jeg kan bruke, er hoved døren, mekanisk. Av en eller annen grunn, er bagasjerommet åpent og lar seg ikke låse. Har slått ut torpedo luken, men får ikke ned baksetet. Er det noen som har tips, har ikke prøvd å varme døren, er fortsatt ganske kaldt ute her. Er det noen mulighet for å sette strøm i bagasjerommet og gi en puls til noe for at sentrallåsen skal åpne? Ser det har vært flere tilfeller dær det ser ut som at selve døren har fryst så mye at hele bilen måtte tines i varm garasje, har dessverre ikke mulighet til dette av enkle grunner. Alle tips mottas med stor takk
internetdude Skrevet Desember 4, 2012 Skrevet Desember 4, 2012 Sikkert gummipakningen rundt døra mot karroseriet som har frøset. Du kan helle en bøtte med vann rundt døra til den tiner, eller ta vann i en pose og holde den inntil til det tiner, men dette kan ta litt tid når det er så kaldt som nå. Det beste og raskeste er å bare helle vann på, for så å sette den inn ett sted det er varmt etterpå til det tørker. Hvis ikke dette er mulig må du tørke godt, og ev ha på noe silikon på pakningen. Pass på at du ikke låser døra hvis du heller vann på, ihvertfall ikke med det første.
Samaraiuz Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Skrevet Desember 4, 2012 Hei Glemte å si at selve gummipakningen er ikke montert, dette var noe jeg lot ligge til neste dag tenkte jeg, kanskje ikke så lurt. Prøvde i dag med varmlufts pistol på døren ganske lenge, uten hell. Lurer på om det kan være at sentrallåsen har hengt seg, slik at jeg må få nullet den med å koble av batteriet. Er det noen som har åpnet et panser fra utsiden før? Alternativet er såklart å smelle ruten for så å kjøre bilen rett til en garasje for tining, om det er dette som er problemet.
internetdude Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Vann vil også funke hvis det er låsen som har fryst, problemet er bare at i denne kulda kan det bli værre hvis den ikke tiner. Du har ikke en skikkelig pressening du kan legge over bilen, lage ett lite rom ved førerdøra og så sette en varmeovn med vifte som blåser mot døren under presseningen?
TeslaCoil Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Har du nøkkel med knapper og el.vinduer, tar du og holder inne lås opp/lås igjen knappene. Ene knappen åpner fremvinduene, andre lukker dem igjen. Da må du altså skrape vekk alt av is på vinduet. I verste fall helle vann i nedkant av vinduet også. Hehe. Derfra kan du enten klatre inn og kjøre, eller lene deg inn og starte motor med varmeapparat på full guff. Dørene kommer etter 15-20 min med tomgang og varme. Så tar du og smører listene/pakningene(om du har noen),eller evt punktene som kommer i kontakt med hverandre. Gummipakningene+siliconspray er ikke lurt på "nyere" BMW. Da blir det knirke-knirk.
Samaraiuz Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Skrevet Desember 5, 2012 Hei igjen Har prøvd å tine døra med varmluftspistol over tid, til ingen nytte. Fikk opp pansret i går, tok av batteriet for å se om noe skjedde, men nei. Har smurt opp låsen, fjernbetjeningen på nøkkelen fungerer ikke, så klarer ikke få ned noen vinduer, ganske frustrerende. ikke klarte jeg kjøre diagnose heller, siden tenningen må være på. Har snakket med et verksted, mulig jeg må få NAF til å frakte meg dit for å få bilen tinet, som et siste alternativ. Huff for en sak, noe skal en plages med
TeslaCoil Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Hva med å teipe søppelsekker/plastrull/presenning rundt en ulåst dør? La det fungere som et telt med hulrom utenfor døren, med tak og vegger ned til bakken. Putt en varmluftsvifte eller oljeovn etc vedsiden av døren, inni "teltet". Her gjelder det å være kreativ!
Samaraiuz Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Skrevet Desember 5, 2012 Hva med å teipe søppelsekker/plastrull/presenning rundt en ulåst dør?La det fungere som et telt med hulrom utenfor døren, med tak og vegger ned til bakken. Putt en varmluftsvifte eller oljeovn etc vedsiden av døren, inni "teltet". Her gjelder det å være kreativ! Hehe, takk for kreativ ide', skal se hva jeg får til, men tanken var slettes ikke dum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå