Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med lys på flere områder. Lyset i dashbordet (instrumentlys) funker ikke, høyre baklys, og parklys er også defekt. Jeg er rimelig sikker på at dette ikke har med pærer å gjøre. Sikring nr 37 (som dekker alle problemene) fortsetter stadig å gå. Kan det være problemer med dårlig isolerte ledninger? Håper noen har tips om dette.

I tillegg er antiskrens lyset alltid av selv om antiskrens kan slåes av og på. Dette har vært et problem før instrumentlyset gikk. noen tips om dette også?

Skrevet

Virker som det er en kortsluttning ett sted hvis sikringen fortsetter å gå. Prøv å koble fra alt som går på denne sikringen og bytt sikring. Da skal jo (forsåpentligvis) sikringen holde.

Så kan du jo gjøre det på den riktige måten og måle i samtlige komponenter du har tatt av for å finne kortslutningen. Eller du kan gjøre det på den raske og ikke riktige måten (gammel yrkestoltet som snakker her) å koble til en og en del helt til sikringa går.

Og vips, da har du funnet feilen ;)

Det med ESP lyset kan jo være selve pæra? Hvis det er lyset i instrumentpanelet du mener? Hvis det da ikke har en sammenheng med resten av lysproblemene dine.

Skrevet

Problemet ang. ASC lyset har alltid vært der. Var førsst her om dagen at resten sviktet. Jeg har tenkt litt og tror det kan ha med ledningene til parklysa å gjøre, ettersom de ikke har blitt montert og ligger løst. Lyktene er ikke originale, så hva er beste måten å gjøre dette på?

Skrevet

Dersom ledningene ligger uisolert og evt kortslutter til jord (karroseri) så kan det nok være der problemet ligger. I så fall isoler ledningene med elektrikker tape eller tilsvarende. (Hver ledning for seg)

Skrevet

Har nå isolert ledningene med et resultat jeg er litt usikker på om jeg bør gjennomføre. Alt lyser som det skal, MEN kun med en sterkere sikring. Vanligvis er sikringen for dette området på 10 amp. men det fungerer kun med 30 apm. (av det jeg har prøvd til nå. Den blir ikke stort varmere enn de andre sikringene, så jeg vil ikke tro at det skal smelte. Noen råd?

Skrevet

Sjekket ledningene til bakluka? Er ikkje akkurat uvanligt at disse ryker eller blir avisolerte. Veit ikkje om det er vanligt på din modell, men er verdt å sjekke

Skrevet

Du ser jo om det er brudd eller at ledningene er avisolerte. Eg hadde dette problemet på min e34. Var da ca 5 ledninger med brudd og 3-4 som var på veg til å ryke. (ledningene var avisolerte på eit punkt.

Måtte av med teipen som skal beskytte ledningene fo å sjå dette.

Er i forbindelse med der ledningene skal inn i bakluka.

Skrevet

Jeg har sett på de, men kan ikke finne noen brudd, selv om jeg også tror det er problemet. Må jeg evt. kutte av gummibelegget på samtlige av ledningene for å se noe? Til info er det kun kjørelyset som er problemet. bremselys, blinklys og ryggelys fungerer. I tillegg: Behøver jeg å gjøre dette på venstre lykt også?

Skrevet

Venstre lykt? Kva prater du om?

Eg meiner ledningene som går inn i bakluka. Altso før dei går inn i bakluke. Opp og ned med bakluka får disse til å bevege seg. Med ting inni kan ledningene bli skada.

Alle ledningene er vel samla med teip før dei går inn i bakluke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...