tomasb Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Nå er kulden kommet godt til stavanger også, og med den virket plutselig ikkje bremsene mine lenger. Trør på bremsen, så er det akkurat som om motoren ikkje sviver. Veldigt hard pedal, og lite bremseeffekt. Sviver litt på tomgang, så er den normal i ca 0,5 sek, og så hard igjenn. Hadde det samme for noen dager siden, og da virket de etter at bilen hadde stått noen timer. Rekner med at varmen fra motor har tint en isplugg en plass? Vacuum systemet til bremsekreaftforsterker? Noen som noen ideer, eller erfaringer, om hvor eg skal lete, eller deler som må skiftes? Gjelder en BMW 520, årgang 99 Mvh Tomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
confUsed Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Jeg opplevde at dreneringa til det avlukket der bremsekraftforsterkeren hadde tetta seg helt, noe som resulterte i så mye vann rundt oppi der at det hadde trengt inn i selve forsterkeren. Det ga en heller laber bremseeffekt når alt frøs... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Åpnet opp til det rommet der. Var litt fuktigt i bunn, men såg ikkje teikn på det hadde fylt seg opp. Men ideen er ikkje helt dum. Hadde en slags surklelyd tidligere i høst, som hørtes ut som den kom fra det området, da jeg presset inn bremsen rett etter eg startet opp. Men skal ikkje forsterkeren der være ett lukket system? Men litt på si siden. Såg produsenten av forsterkeren....Lucas http://www.hermit.cc/mania/tmc/articles/lucas.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
confUsed Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Hadde samme surklelyden på min. Jeg bare dro av tilkoblinga (etter at bilen hadde stått varmt selvfølgelig) og kjørte en bit med vindusspylerslange nedi, og satte trykkluft på, da spruta det masse vann opp rundt slangen... Holdt på ei stund helt til det ikke kom mer vann, og dusja nedi litt wd40. Har vært fint siden Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Får bilen inn i varmen i natt, og håper det er vann inni der som eg kan suge ut Eller kan det bli dyrt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 Liten oppdatering... Fekk tint opp bilen, og ut kom det 7,5 dl vann fra bremsekraftforsterken, og bremsene er normale idag.... Satser på det er i orden igjenn nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå