Gå til innhold

m20b25 --> m20b26 sugemotor


Anbefalte innlegg

Skrevet

M20B25 facelift motor:

325i råder
323i veiv
325i preface stempler
325i blokk
325i 885 topp

Er dette riktige veiv, råder og stempel for å bygge m20b26?
Hvordan blir kompressjonen?

Skrevet

bruker du eta veiv eller m21 diesel veiv får du 2,7L ved bruk av 320/323 råder. kompen blir litt forskjellig fra om du bruker facelift eller preface stempler. Jeg har eta veiv til salgt btw :)

Skrevet

det JEG ville gjort er å ta facelift stempler, brukt b25 råder, b23 veiv, og frest lommene i stemplene bittelitt. Pakninga er tykk nok til at stemplene ikke tar oppi toppen. Da beholder du et bedre rådeforhold, dog får du da HØY komp så et datasprut bør vurderes til å styre.

Skrevet

trenger 0.9mm dypere lommer for å få samme klaring som originalt da slaglengden blir 1.8mm lengre. Er litt beregning for å finne komp etter, men om du har hatt litt matte på skola burde det være en grei sak å finne ut av ;)

  • 10 months later...
Skrevet

stempelet kommer 0.9mm lengre opp, men siden pakninga er 1.25mm komprimert vil det gå. Om du skal ha samme klaring som originalt må du (som nevnt) ta 0.9mm fra kant og ventilspor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...