Gå til innhold

Hvordan starte M50 vanos bare via motorledningsnett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emnet sier, er det mulig å starte en M50 vanos bare via motorledningsnett? Har en delebil med motor i, og vil gjerne teste motoren før jeg tar den ut. Ledningsnettet i bilen er helt herjet.

Jeg mener med denne pluggen vedsidenav sikringsboks. Resten av motorledningsnett ser bra ut, 2stk releer sitter fortsatt på og ledningsnett er koblet til. :)

Takk!

Skrevet

Da skal den egentlig starte da... Den slo inn på starteren i noen hundredeler første gangen.

Har pluss på 15 (starter tynn), 18 (starter tykk ledning), 21 (tenning).

Det klikker i releene

Skrevet

Den delebilen du har kjøpt der. Motoren går i ca 5 min, så stopper den. La den stå i 1-2timer, så går den i 5 min igjen. Ble byttet dynamo uten hell. Men får du den til å gå er det en meget frisk motor.

Skrevet
Den delebilen du har kjøpt der. Motoren går i ca 5 min, så stopper den. La den stå i 1-2timer, så går den i 5 min igjen. Ble byttet dynamo uten hell. Men får du den til å gå er det en meget frisk motor.

Det var ikke snakk om at den startet når jeg fikk den, ikke litt liv i noe som helst. Var tuklet masse med ledninger under dashbordet. Så nesten ut som den var prøvd å bli tyvkoblet.

Skrevet

Ja, forrige eier har tydeligvis prøvd å legge ledninger selv. mange var brent/avissolert. bilen fungerte vell kanskje 1 dag, så begynte alt å fucke seg. Lys forsvinner/lys i dash, den begynner å fjuske og tilslutt helt død.

Skrevet
Ja, forrige eier har tydeligvis prøvd å legge ledninger selv. mange var brent/avissolert. bilen fungerte vell kanskje 1 dag, så begynte alt å fucke seg. Lys forsvinner/lys i dash, den begynner å fjuske og tilslutt helt død.

Når jeg fikk den var det ikke instrumenter i den, så det vet jeg ingenting om :)

Men skulle gjerne fått startet den og latt den gå en stund før jeg tar ut motoren.

Skrevet

Når jeg fikk den var det ikke instrumenter i den, så det vet jeg ingenting om :)

Men skulle gjerne fått startet den og latt den gå en stund før jeg tar ut motoren.

Tviler på at du får den til å gå en stund, men kanskje du er heldig så går den 10min før den dør.

Skrevet
Tviler på at du får den til å gå en stund, men kanskje du er heldig så går den 10min før den dør.

Du sier jo selv at det er en god motor, om jeg får startet den bare via motorledningsnettet (som forøvrig ser veldig bra ut) så er det jo ingenting som har kontakt med det bedritne bil ledningsnettet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...