Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg for litt siden en bmw e39 96 IA. Forrige eier hadde kjørt bilen så varm at frostpluggen i radiatoren hadde smeltet eller sprettet ut, temphuset var gåent og det samme med termostaten. Etter at bilen hadde kokt for fyren så etterfyllte han ikke vann eller noen ting, han ventet til bilen hadde kjølt seg og kjørte videre hjemover.

Vi fikk bilen hjem på tralle, fant ut at bilen ikke fikk vann fordi det var hull i radiatoren osv.. Nå er jo alt byttet, men bilen ryker fremdeles? Kan det ha noe med at bilen har stått stille en stund, at det rett og slett er kondens? Fordi vi sjekket om det hadde kommet vann i olja, men det hadde det ikke.

Kan det da på noen måte være toppakninga som er gåen? Eller som jeg nevnte over her at det bare er kondens? Bilen har også som sagt stått stille en stund.

Takker for hjelp og svar!

Skrevet

Den bør ikke ryke, veldig lenge ihvertfall selvom motoren har stått en stund, etter en 15-30min gangtid bør den hvertfall ikke ryke noe mer, og heller ikke da neste gang du starter den opp, ellers er det noe galt! Hvis det er gåen topp.pakning/sprekk i toppen f.eks kommer det ikke alltid nødvendigvis vann i motorolja heller slik som på min E39. Gåen topp.pakning men ingen vann i olja. Ikke uvanlig at topp.pakningen går på disse motorene..Jeg har Byttet topp.pakning på M52 motoren ett par ganger.. Ofte kan toppen på disse være sprekkt/defekt også..

Skrevet
stemmer. Fordi fant tegn til kondens i olja da, men ikke mye liksom. Hvor mye koster eventuelt en topp.pakning da? Og hvordan er den å bytte?

Er alltid litt sånn "grøt" kondens på oljepåfyl. lokket på disse hvis det var det du så? Topp.pakning skifte på et verksted er dessvere fort.. 20-25.000kr for arbeid+deler, hvertfall på det verkstedet der hvor jeg jobba før. Hadde noen av de jobbene på disse M52 motorene, trur det kosta kunden omtrent noe slikt til slutt.. :|

Skrevet
stemmer. Fordi fant tegn til kondens i olja da, men ikke mye liksom. Hvor mye koster eventuelt en topp.pakning da? Og hvordan er den å bytte?

Er alltid litt sånn "grøt" kondens på oljepåfyl. lokket på disse hvis det var det du så? Topp.pakning skifte på et verksted er dessvere fort.. 20-25.000kr for arbeid+deler, hvertfall på det verkstedet der hvor jeg jobba før. Hadde noen av de jobbene på disse M52 motorene, trur det kosta kunden omtrent noe slikt til slutt.. :|

Det er langt fra riktig at alle har grøt under lokket.

Ingen av mine to M52 motorer har det, og heller ikke mine tidligere to BMW'er hadde grøt under lokket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...