landrange Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 På E61 er det vel også smart å behandle bilen mot rustangrep? Det er jo plastdeksler under nesten hele bilen, men saltet kommer sikkert innimellom overalt likevel. Disse bilene skal etter hva jeg har hørt være ganske motstandsdyktige mot rust. Noen som har fått sin bil behandlet? Tectyl? oljebehandlimg? eller trengs ikke?
John Kr Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Usikker på hvilken årsmodell du har, men generelt så skal ikke nyere BMW'er rustbeskyttes ut over det som er på (voks) ved nyanskaffelse. Problemene med f.eks tektyl er at de som påfører/behandler bilene har det for travelt og de påfører tektylen før bilen er blitt ordentlig tørr, denne fuktigheten blir da stenkt inne og du vil ha større fare for rustangrep etter behandlingen en før behandlingen. Det beste mot rust er ofte vask av bilen under...
landrange Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Skrevet Desember 5, 2012 Enig i at tectyl ikke alltid er tingen. Egentlige best på nyere biler. Oljebehandling er kanskje bedre. Min er en 05 mod. Men spyling under flere ganger i løpet av vinteren er nok det beste ja.
Mr.Goodisland Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 En god tectylbehandling, blir jo noe mer enn bare normal vask/vedlikehold. Med det veisaltet vi har i norge burde alle biler fått en slik behandlong. Seriøse firma som driver med dette dampvasker bilen under og lar den tørke et døgn i rom med varme og avfuktere. Deretter vil enkelte firma fjerne rust og grunne bilen under med kraftig tokomponent lakk etterfulgt av et lag tykk tectyl. En skikkelig behandling vil også omfatte tectylering av hulrom (kanaler osv). Men jeg ville vært kritisk til hvilket firma jeg velger. Jeg ville funnet en som bare driver med slike behandlinger for å få et godt resultat. Da har du ofte garanti i et visst antall år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå