Gå til innhold

E39 eller E46 - valgets kval.

mariusen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger en "ny" pendlerbil og har greid å koke det ned til to modeller - E39 og E46. I utgangspunktet er jeg på utkikk etter en touring med automat, men det er ikke absolutte krav.

Er på utkikk etter en godt vedlikeholdt bil, høy km er vel ingen hindring på disse om de er godt vedlikeholdt, eller?

Er det noen som har noen for og imot til de gitte modellene?

De aktuelle modellene er: 520 og 523. eller 318 med min. 143Hk, 320, 328.

edit: tenkte jeg skulle holde meg innenfor 70k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde holdt meg unna høy km siden du skal ha automat. Siden du snakker om rundt 70 - 80k, ville jeg uansett valgt manuell, da de fleste automatkasse i bilene i den klassen er dårlige dealer. Slappe å kjøre med, girer tregt, fort for å rase osv. osv.

Skal du ha pendlerbil, regner jeg med forbruk er et tema. Da er ikke akkurat en 520 touring noe godt alternativ, med litt bykjøring er det totalt umulig å kjøre under 1 liter pr. mil, med vårt klima her i nord.

Ville heller gått for en sparsommelig utstyrt prefacelift E46 touring, med lav km. og som er godt vedlikeholdt. Da kan du finne en greit eksemplar som det er lite tull med og som er billig i drift, samtidig som den har litt komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar, ok, så automatkassene er faktisk ganske dårlig i disse bilene? tenkte det var fail å kjøpe en e39 med manuell girkasse, disse virker ganske tungsolgte.

Bensinforbruket er egentlig ikke så viktig, det viktigste er at det er god komfort. Har sett på 2.2 literne i e46, men de har gjerne gått 200km ++, mener jeg har hørt at det er store utskiftninger på rundt 200k, så det kan faktisk lønne seg å kjøpe en godt vedlikeholdt bil som har gått 220K enn en som kanskje bare har gått 180k, men antar dette er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...