KapteinHaddock Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Hei. Lurer på om noen har noe nyttig tips å komme med, da jeg ''sliter'' litt med tempmåler. Kan starte kald motor, nålen er på bunn og jobber seg oppover. Men når den har nådd ''max'' (Driftstemp) og jeg stopper bilen og lar den gå på tomgang, så synker nålen. Har bytta temp. Føleren da den var defekt! Har lufta kjølesystem etter temp. føler bytte, jekket opp bilen i front når den var VARM og skrude ut lufteskrue til det kun kom vann ut (Med varmeapp. På i coupen) Vannpumpen er ny også. Håper noen har en lausning på problemet Mvh. Kapteinhaddock
bmw_roadkill Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 da er det bare en ting å gjøre.. kjøre som helvete så slipper man det problemet begynner varmeapparatet å blåse veldig kaldt etter å ha stått litt på tomgang? og hvormye synker nåla? de minusgradene som er ute nå vil jo påvirke kjølinga på bilen og:) merker det littegranna på min e34 , at den blir littegranne kaldere når den står på tomgang. men ikke no drastisk.. god kjøling;)
KapteinHaddock Skrevet Desember 8, 2012 Forfatter Skrevet Desember 8, 2012 da er det bare en ting å gjøre..kjøre som helvete så slipper man det problemet begynner varmeapparatet å blåse veldig kaldt etter å ha stått litt på tomgang? og hvormye synker nåla? de minusgradene som er ute nå vil jo påvirke kjølinga på bilen og:) merker det littegranna på min e34 , at den blir littegranne kaldere når den står på tomgang. men ikke no drastisk.. god kjøling;) Nei, blåser varmt hele tiden, er bare nåla som går nedover..Synker til rett over den blå firkanten (30-40 grader??) når man kjører legger den NESTEN rett opp, mangler ca 1 nålbredde for at den skal stå rett opp. Mvh. Kapteinhaddock
Ballder Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Du har en forsåvidt liten motor, og er det bra kaldt ute (-10 og nedover) så er det ikke nødvendigvis noe galt dersom temp synker sakte nedover ved langvarig tomgangskjøring og med varmen i bilen på full guffe. Slå av varmeapp og sjekk hva som skjer da. Tipper da at motor vil holde normal temp.. Kan jo med fordel bytte termostat, da den kan være noe sliten og ikke funke helt som den var ment og funke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå