johnny.maaloey Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Plutselig startet sirkuleringspumpa til varmeapparetet å bråke no jævli og det komm en masse vann-damp og motor startet å koke. Nå fungerer ikke vareapparatet-kun kald luft og motoren starter å koke etter kort tid-ingen lyd fra sirkulasjonspumpa lengere. Forstår at sirkulasjonspumpa til varmeapparatet er ødelagt,men skal motoren bli extremt varm å koke av den grunn??? hva kan dette være? Dette skjedde forresten 2 timer kjøring etter at jeg har skiftet motorstyring.... Setter meget stor pris på alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 har du huska å fylt på frostveske .. kommer det ikke varmluft fra varmeanlegget er det ingen sirkulasjon i kjølevannet pga vannet har blitt til is .. og motoren får ikke avkjøling og vil begyne koke. og du vil mulig* sprekke toppen? sett bilen i en gasje og varm opp garasjen over natta fyll på me frostveske og sjekk om det ryker veldig me hvit damp\røk ut av eksosen. og ta en titt i ekspansjons tanken og se om det bobler (luftbobler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnny.maaloey Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2012 Det er frostveske på,ingen sprekker i toppen,helt normal eksos og heller ikke luft i kjølevannet... Så problemet kommer ikke av noe av det du foreslår... J. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimh Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 høres nesten ut som luft i kjølesystemet. har du skiftet eller tappet noe kjøleveske i det siste? er det noe tegn til lekasje? begynnte den og koke når du kjørte eller sto i ro? vis den kokte når du sto i ro kan det være viften (vet ikke om det er viskosekobling eller el vifte på disse) vis ikkje så kan det være vannpumpen som er defekt. eller så kan det være sprekk i toppen/gåen toppakning. sjekk også om det er bløt under golvmattene og vis det er d så lukter du på d om d er kjøleveske eller vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimh Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 det kan også være at termostaten har hengt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnny.maaloey Skrevet Desember 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2012 Har ikke skiftet vann på den på halvannet år da jeg skiftet termostat og luftet kjølesystemet. Så det skal ikke være luft... Motoren blir extremt varm og når kokepunkt når jeg er i fart så det er heller ikke viften. grunnen til at varmeapparatet ikke funker er jeg ganske sikker på er at sirkulasjonspumpa til varmeapparat ikke funker,men skal dette ha noen innvirkning på tempraturen til kjølevannet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 Ville gått rett på vannpumpen jeg. Den sirkulasjonspumpen du snakker om er der for og kunne gi varme i apparatet på tomgang/lavt turtall, og vil ikke innvirke på varmen i verken motor eller varmeapparat under kjøring uansett om den virker eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå