merali Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Fikk høre om en e30 med s50 og datasprut som var billig av en kompis.. tok ca. en uke så var den i meg og min kollegas hender, altså to uker siden. Det er visst denne bilen som Aasbø kjørte til finland, vant og kjørte tilbake med. Vi er ikke erfarne på dette, så vi tar ting helt med ro. bilen skal være ferdig til sesongen. Buret må shines opp, sveises på nytt, aalt skal sandblåses og lakkeres opp (industrigrå innvendig, møørk mattgrønn utvendig?) vi må mappe, bygge nytt oppheng til radiator, nyrer,lys osv. , legge opp alt ledningsnett på nytt, lage fuelcell, shine opp motoren, rette opp, cleane litt småting, sveise rust og så må den liit nærmere bakken. første dagen: litt senere idag: pelt av, skal sveise ny eksos fra grenrøret. har lett tilgang til 316l, men 304 er vel bedre? må lettes mer! ser bra ut det her! men hva er de to flikene? har ikke akkurat mye peil på s50b30. nærbilde Specliste: motor/driv: Adaptronic e420d sprut, hallgiver, wasted spark, kvasse vag coiler med ign. sensor, e34m50 bunnpanne, lettet svinghjul, 6pucka sinterclutch, snart hjemmelaget tigsveiset rustfri eksos, 325diff med esabsperre. understell: e30 325 m(?) drivline og stikkaksler, h&r senkefjører og dempere. innvendig: sparco circuit stol som ingen av oss passer i, luisi semska driftratt, 4pkt. fia sæler, pedersen 6pkt bur. bensin: orginal intank + 044 surgepumpe. blir snart fuelcell. bremser: e30 325 med slissa og borra skiver + redstuff klosser. Er det noen som vet om non vanos kit til denne? og er det noe anbefale mtp på sprutet?
Jokkke Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Gamlebilen til Aasbø? Ble rått med RS hjulene da!
merali Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 ja, er bilen hans. er grunn nok til å holde den i live! jotakk du. er rm, vel å merke
thorbis Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 godt og se at den lever enda. bare få fresha den opp litt så blir det mange timer med morro her!
Trond.S Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Artig at denne fortsatt er i drift De to flikene dere lurer på er fester for sugerøret på original s50 oljepumpe. Enkelt og greit kappa for å slippe å løsne på rammelagrene når man skal bruke e34 bunnpanne.
merali Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Artig at denne fortsatt er i drift De to flikene dere lurer på er fester for sugerøret på original s50 oljepumpe. Enkelt og greit kappa for å slippe å løsne på rammelagrene når man skal bruke e34 bunnpanne. det var ikke verre nei! takk godt og se at den lever enda. bare få fresha den opp litt så blir det mange timer med morro her! ja er det som er planen!
///Magnusrc Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Tøft at det er gamle bilen til Aasbø! Dette blir å følge med på
M3 Yngve Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Håper dere fikser den opp, og kjører med den. Denne har historie, å første bilen Aasbø kjørte fra alle med Få han til å skrive store autografer på den eller noe, så man kan kjenne den igjen.
Dirty Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 min gamle motor det der, er en E36 M3 GT motor, ikke mange av de
merali Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Følger med her Håper dere fikser den opp, og kjører med den. Denne har historie, å første bilen Aasbø kjørte fra alle med Få han til å skrive store autografer på den eller noe, så man kan kjenne den igjen. den sal reddes! og brukes. hadde vært kult med autografer fra han ja min gamle motor det der, er en E36 M3 GT motor, ikke mange av de jeg har blitt fortalt så, er det noe mer forskjell fra standard s50b30,bortsett fra at det er 299hk i denne?
A.Ertesvåg Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Tøøft prosjekt, gler meg til å sjå denne på banen !!
merali Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 Tøøft prosjekt, gler meg til å sjå denne på banen !! det gjør vi og har holdt på de siste dagene.. fant ei litta mus mellom spjelda og topplokket.. om vi skvatt når man skjønte hva det var! mye fine løsninger her, duracell er ille fint. sandblåsing og lakkering, toppdekselet og innsugsboksen er levert til pulverlakk. resten tar vi selv mye arbeid...
halllon Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Nice! Er taket like strøkent som tidligere eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå