Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ett lite problem i det siste hvor det ryker masse fra eksos til motor når en viss arbeids temp. Bilen det er snakk om er 93 mod 520i e34. Tenkte først topp pakning hadde ryket. Men bilen drar like godt, det forsvinner ikke olje eller vann i noen større grad. Ikke har hverken vann eller olje blitt missfarget. Liten antydning til blå skjær i eksos da det ryke som værst. Tenkte først at kanskje pluggene har blitt dårlige og ikke forbrenner all bensin ved kaldstart, får vel litt mere suppe da? Men det ble ikke noe bedre. Eneste jeg så da jeg skiftet pluggene var litt olje i plugg hullet på syl 4 og 6, så toppdeksel pakning er ikke helt tett. Kan d være oljen her som sive ned? Noen som har gode råd å komme med? tips mottas med takk! :)

Skrevet

hadde mine tvil om det kunne komme olje gjennom der. Ja jeg kan alltids ta en sylinder lekasje test for å sjekke. Lurer på om jeg ikke har en kompresjons tester liggende og.

Skrevet

Lot bilen og gå på tomgang og tok opp peile pinne, for å se om tomgangen forandret seg, noe den gjør om trykket går ned i bunnen ved slitte stempel fjører. Ikke noe der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...