Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Meldte meg inn her etter å ha kjøpt min første BMW, en 520d 2008 mod. Har lest litt rundt og lært mye nyttig her, men har nå et problem som jeg ikke kan se å finne svar på hverken her eller andre steder på nett.

Var på tur til Gøteborg i helgen, og stoppet for å tanke på en stasjon i Sverige. 18 kuldegrader og lettere snøstorm gjorde ikke situasjonen noe bedre :evil: . Tanklokket nekter å åpne seg, og jeg tenker med en gang at her har noe fryst. Holder på i ca 20 minutter før jeg finner ut av snoren man kan dra i baki bagasjerommet (bak sidedekselet). Tenker at dette fikser saken, men neida. Det er tydeligvis ikke noe galt med elektromotoren som låser tanklokket - den går frem og tilbake når jeg låser/låser opp bilen.

Det som derimot ikke rører seg er tydeligvis låsepinnen som som låser tanklokket. Jeg prøver alt, da jeg tenkte at den har fryst seg fast, men da hadde jo ikke elektromotoren gått frem og tilbake (vaieren fra motoren og innover går også frem og tilbake. Etter mye greier så før jeg pressa fingra inn på baksiden av tanklokket og dratt det ut. Får heller ta regninga tenkte jeg, for her gidder jeg ikke stå lenger. Jeg oppdager da at plastpinnen som låser lokket fortsatt er ute, og at jeg nå bare har bøyd den for å få lokket ut. Bøyer den på plass og dytter den inn i hullet igjen. Har i dagene etterpå forsøkt å undersøke det hele, men kommer til samme konklusjon: motoren som låser/låser opp fungerer som den skal, og vaieren som går inn i tanklokket flytter seg frem og tilbake. Selve låsepinnen derimot står på samme plass.

Jeg har søkt litt, og ser at mange har opplevd elektromotoren ryker, noe man enkelt løser ved å dra i den grønne nødstroppen, men hos meg fungerer den som den skal, uten at låsepinnen rører seg. Ser at det er enkelt å få tak i delen på ebay, men tenkte først å ta den ut for å se hva som er galt (http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-GAS-LID ... 0898083259).

Noen som har opplevd noe lignende? Hvordan er det å bytte ut denne delen med en brukt del fra ebay? Fant en DIY på det, men usikker på om det må kodes om eller lignende. Hvis så er det kanskje bedre å bare bytte låsepinnen og ikke motoren.

Uansett veldig veldig rart, da alt ser intakt ut fra det jeg kan se i bagsjerommet, og stålvaieren forflytter seg frem og tilbake. Kanskje en reklamasjonssak i grunn... Fryktelig irriterende når ute på tur i alt for mange kuldegrader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...