kristofferolsen Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Hei folkens , da har jeg endelig kommet meg igang med e30'a. det er en ''rød'' 316i 1989 som skal plukkes i småbiter i sammengeng med motorbytte og lakkering. planer: orginalmotor skal ut og ribbe motorrom: ferdig tilpasse og få på plass nymotoren ( m30b35 AC Schnitzer) ferdig ta motor ut for nedplukking, rengjøring og eventuelt lakkering av motor. Ferdig(Plokka ned .) demontere alt i understell og fjerne det som er av rust. (Ferdig.) sandblåsing / nedsliping av traverser, bruer,diff, stabstag osv for lakkering.ferdig sprøyte bodyskytts under bil, ferdig + hulromstectyl overalt etter lakkering , ferdig. 325 bakstilling . Montert polyforinger i alt. Montert slissa og borra skiver og EBC yellowstuff bak og bluestuff forran kjøpt og montert nytt varmeregister.montert 325 diff / m3 , annet heftig, lsd øk høy spoiler : kjøpt nye baklykter : Kjøpt m3 speil. gul lyktefilm. Ferdig. M3 fangere og kanalskjørt. M-teck2 ? .Eventult noe spesial laga. Coilovers .(kjøpt) sveise igjenn hull til lister og antenne. Ferdig Motorom lakkert LAKKERING bilen skal hellakkeres i blåmetallic med ''cyrallic '' usikker på kordan det skrives ordrett. Kjøpt Ferdig lakkert Ripefri klarlakk med refloweffekt, lakk og klarlakk fra PPG. Kjøpt invendig i bil skal dørkmatta, hattehylla og muligens baksetet lakkeres svart. spent på hvordan det blir! Ferdig Dette er et prosjekt som skal være ferdig til vår/sommer 2013. Blir sikkert ikke og gå så fort da jeg ikke har råd til og cashe ut for alle delene med en gang. håper på gode tilbakemeldinger og tips underveis
D.Toft Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 blir bra dette. men 1987 modell? har dem byttet baklpate og frontplate da? har facelift lamper fremme og bak + facelift fangere?
kristofferolsen Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 blir bra dette. men 1987 modell? har dem byttet baklpate og frontplate da? har facelift lamper fremme og bak + facelift fangere? . har stusset litt på dette selv men mener bestemt og huske 87 mod men usikker ! skal skjekkes opp
kristofferolsen Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 litt demonteing igjenn i motorrom så skal den få en grundig vask, updates kommer fortløpende tar gjerne imot tips og triks MVH : kristoffer olsen
Torolav933 Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 fint prosjekt, følger med her har forresten varmeregister til deg om det er av interesse
kristofferolsen Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Takk takk , har mest sansynlig funnet meg varmeregister men skal si ifra vist jeg trenger.
kristofferolsen Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Takk , prøvemontert motor idag . Endel tilpassing må påregnes ! Liten Update kommer imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå