Xavi0n Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Hei, har en 528ia som jeg vil bytte motor på så den bruker mindre bensin og siden motor er slitt, når man senker effekt er man da nødt til å søke om det? Har motor liggende
tobiastorvik Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Å du grønne tid.. Ingen gjør dette vel? Skaff deg en 2,8l og behold den orginal.. se for deg en m3 med 325 motor.. Ingen kjøper det:p
Hankook Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Det er i utgangspunktet ingen problem, dog ecu burde byttes også. Tror du vil bli skuffet, samme forbruk og mindre effekt. Sent from my U9200 using Tapatalk 2
killarinc Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 2L motoren bruker like mye om ikke mer på blanda kjøring Dette er fordi du må gi mye gass hele tiden. 523 er faktisk den rimeligste og kjøre med av bensinmotorene. Uansett så er dette bare dumt siden det er forbruket du er ute etter og få ned. Hvorfor selger du ikke bare bilen da og får deg en dieselbil? Er vell eneste måten du kan få en merkbar forskjell
JTS77 Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Sikkert mange her inne som kan tilby deg en grei byttehandel men 2.8 bruker langt mindre enn 2.0..
Xavi0n Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Jeg vil ha bilen fordi den betyr noe for meg, noe jeg ikke vil selge. Og motoren har gått 310000km så den er sliten og jeg har en 2l liggende
bcrazy Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Selg b20 og kjøp en annen brukt b28. Om du likevel velger å gjøre dette, så må du også bytte differensial, hvis ikke kommer din 528 med 520 motor til å bli DAU, og siden du ikke vil få brukt 5 te giret så mye, så vil den sikkert bruke mer bensin en en en vanlig 520 og sikker også mere enn din 528.
Fliid Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Problemet med bilen din er ikke litervolumet på motoren eller hvor slitt den er. Det som er avgjørende for ditt drivstofforbruk er automatgirkassen. Automatgirkassen gjør denne bilen utrolig lite drivstofføkonomisk.
Xavi0n Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Ja, er lei autolatgiret, noen som vet ca hvor mye arbeid og penger som går med i å skifte kasse? Er det noen med gode (ikke knallgode) ferdigheter kan gjøre?
killarinc Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Hmm har automatkasse jeg nå og synes faktisk ikke den bruker noe særlig mer Ligger på det samme som den forige med samme motoren
Hankook Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Bygge om fra automat til manuell er ikke noe vitenskaps jobb, men det trengs litt deler som for kan bli dyrt. -pedalsett -girkasse -clutch,svinghjul,svinghjulslager etc. -slavesylinder, bremserør. Usikker på om du trenger bkf eller om det er utgang til slavesylinderen på den du har. -Giroverføring med foringer og girstang,kule etc. Trikse litt med den orginale girvelgeren din, lure den til og tro at bilen står i P. Usikker på utvekslingen i diffen din, muligens den er grei mtp. Fart forbruk turtall. Dette er det jeg kommer på i farten. Altså det er en ren skru jobb. Får du kjøpt deg en billig komplett delebil 520f.eks. så har du delene der. Clutch hadde jeg dog kjøpt ny. Sent from my U9200 using Tapatalk 2
Xavi0n Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Hvordan lurer man den til å tro at vilen står i p? Og vil det bestanig stå p i dispayet da? Og vil ei 520girkasse holde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå