Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Lurte på om kamfølerene hos Koed holder mål. Det er vel mange her som har prøvd følerene hos Koed? Eller må det skaffes originale følere?

Skrevet

Problemet er pris. Eg har ingen feilkode på kamføler, men misstenker at det er den (eksoskamføler) som gjør at bilen min er litt slapp og får feilkoder på feiltenning på alle sylinderene. Litt kjedelig å kjøpe ny føler til full pris om det ikkje er den som forårsaker feilen.

Skrevet

Det er akkurat det argumentet alle har.. Men tenk på det, om du kjøper føleren billig og får bytta denne og denne viser seg og også være defekt er du ett steg tilbake.. da du ikke får returnert en brukt del og må kjøpe ny orginal del. Men om du har tilgang på diagnose skal jo denne komme opp der, hva diagnose program kjører du?

Skrevet

Carsoft er ikkje det beste verktøyet men kan gi ein pekepinn. Kansje det kunne være verdt å heller investert i ein skikkelig diagnose? Tror og at carsoft gir beskjed når en kam/veivsensor ikke virker.. du kan jo legge ut diagnose meldinga her.

Skrevet

Jo.. Den skal gi melding om kamsensoren ikkje fungerer, men eg tror at sensoren er slapp, men ikkje så slapp at den gir feilkode. Så klart så treng det ikkje å være noko galt med den, men eg har en misstanke. Feilkodene eg får opp er sporadisk feiltenning på alle sylindere (husker ikkje nummeret på kodene nå) og koden p0171 og p0174 som betyr at motoren går magert. Eg har sjekka etter vakuumlekkasje uten å kunne finne noe av det. Har også skifta LMM og bensinfilter uten noko forbedring.

Skrevet

Hvis du driver å bytter deler fordi de er "slappe" så er det kansje like greit å kjøpe orginal deler fremfor uorginale som kansje kan være noe "slappere" i forhold. Sett bort fra det hadde eg spandert en skikkelig diagnose på den fremfor å drive å bytte ut deler til du finner feilen, sjekket lamdasondene?

Skrevet

Nei, det er ikkje brukt uoriginale deler. LMM har eg lånt med en kompis som har en 320 uten at det var forskjel. Min 325 er akkurat like rask (treig) som min kompis sin 320.

Vanosen er også overhalt. Det hjalp litt, men ikkje mykje. Veivhusventilasjonen er også bytta, einaste forskjelen som var da var at "majonesen" under oljepåfyllingslokket blei borte umiddelbart.

Eg har nye lambdasonder som ligg klar til montering, men har ikkje fått gjort det enda på grunn av at eg ikkje har garasje og det er bekmørkt når eg kjem heim frå jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...