m520 Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Satte meg fast i snøen igår, så måtte bli taua.. Plutselig midt i en oppoverbakke stoppa bilen. Var lite bensin på den, så regna med at det var problemet. Men fyllte på nærmere 20 liter å den starta fortsatt ikke. Hadde ei ekstra bensinpumpe liggans, så bytta den. Men bilen starter enda ikke. Noen ide om hva som kan være gåent? Jeg prøvde å søke men fant ikke noe konkret om det, så derfor lurer jeg på om noen kan gi en detalljert beskrivelse av hvor sikringene å releet til pumpa sitter?
camxer Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Jeg ville iallefall prøvd å bytte bensinfilteret om du hører pumpen gå (koster ca 200kr på biltema om du har en i nærheten). Kan vær at den har sugt en del drit som ligger i bunn av tanken om du kjørte den tom for bensin og tettet filteret.
m520 Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Har finni ut at det kommer bensin ut av tanken, tok av bensinslangen, å da sto strålen når jeg satte på tenninga. tenkte å prøve å ta av bensinslangen inn på motor, for å finne ut om det kommer bensin inn til motor.. Jeg trur egentlig ikke jeg kjørte den helt tom for bensin skjønner du. Hvor sitter det her bensinfilteret?
asgeir94 Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 kan være veivaksel føler. den røk på min 520i. da stoppet bilen
Dkarlsen Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 sjekk om det kommer bensin via slange til motor å filteret ligger under bilen på v/side med kanalen under ei plate
Dkarlsen Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 17&start=0 kansje den hjelper litt bedre:)
JTS77 Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 For å sjekke om bilen får bensin skrur man av to 6mm skruer til dekselet over fuelrailen, deretter skrur du av en ventilhette i enden av fuerailen. Da kan du bare trykke inn ventilen og se om du får bensin ut.
m520 Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Jeg fyllte på en kanne med noe bensin fra garasjen som har stått der siden i sommer. trur den blei brukt til grassklipper eller noe. så er nok olje i den. spiller det noen rolle? hva kan jeg gjøre med det?
m520 Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Nå var jeg ute å prøvde å starte den for moroskyld, å da startet den! ga litt gass sånn at den ikke skulle stoppe. holdt litt gass i 30 sekunder, men så stoppa den IGJEN! å da var den tom for strøm. hva er gæli med den tru?
Bellen Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Gåen dynamo? Om den er tom for strøm, så vil den stoppe.
m520 Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 neineinei.. Har ikke noe med det å gjøre. den er tom for strøm fordi jeg har prøvd å starte den mange ganger. men har lest her inne at det kan være kamsensor, eller veiv sensor. jeg blander alltid disse. hvem av de kan være gåen, å er det den som sitter oppå motoren, eller den som sitter nedider?
MortenK Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 Går da utifra at kam sensoren sitter lengre opp en veivsensoren ettersom at kammene sitter høyere på motoren enn veiva? Sjekke litt av dele bilder på GS kan jo funke. Da får man jo se bilde av hvor ting sitter etc.
killarinc Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 Kam sensor sitter på toppen Ta en diagnose du så slipper du og bruke masse penger på deler som det ikke feiler noe med... Hver gang det er en bmw som stopper her inne sier alle at det er veiv eller kam sensor hatt flere biler som har stoppet selv som det ikke har vært sensor problem med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå