eg1l Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Får self level susp inact på min E39. Den henger nedpå bak. Dette har jeg kun opplevd når det er kaldt. Kan det være at putene har fryst? Bør den ikke tåle såpass kulde (-15C)? Og, kan jeg kjøre med bilen, selv om den ligger nedpå bak?
rsemil Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 har hatt akkurat samme problem på min. fikk beskjed på bmw at det var 2 muligheter. nr 1 som er dyr, var å bytte kompressor. ( ble anbefalt ) nr 2 var å helle litt isopropanol i luftinntaket på kompressoren for å tine og drive ut fukt. jeg valgt nr 2 ettersom det alltid ordner seg med en gang det blir mildt, som for meg betyr at det er fukt som gjør at kompressor fryser. bmw nevnte at man kan få rust inni kompressor som gjør at den havarerer etterhvert. dette burde man vel redusere med fukt forebygging jeg har også kjørt endel med luka over reservehjulet litt på gløtt slik at det kan komme litt varm luft dit når det er skikkelig kaldt. har ikke vært plaget på ett par uker nå
a100abt Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 har hatt akkurat samme problem på min. fikk beskjed på bmw at det var 2 muligheter. nr 1 som er dyr, var å bytte kompressor. ( ble anbefalt ) nr 2 var å helle litt isopropanol i luftinntaket på kompressoren for å tine og drive ut fukt. jeg valgt nr 2 ettersom det alltid ordner seg med en gang det blir mildt, som for meg betyr at det er fukt som gjør at kompressor fryser. bmw nevnte at man kan få rust inni kompressor som gjør at den havarerer etterhvert. dette burde man vel redusere med fukt forebygging jeg har også kjørt endel med luka over reservehjulet litt på gløtt slik at det kan komme litt varm luft dit når det er skikkelig kaldt. har ikke vært plaget på ett par uker nå Å slippe til varm luft på kalde komponenter skaper kondens, altså mer fukt. Dette bør unngås så langt som mulig. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
eg1l Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 nr 2 var å helle litt isopropanol i luftinntaket på kompressoren for å tine og drive ut fukt. Fungerer det med vanlig kondensfjerner? Evt. hvor mye, og hvor finner jeg luftinntaket på kompressoren?
eg1l Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Virker som kompressor fryser ja. Den fungerer igjen ved ca -4C. Hvor sitter luftinntaket på kompressoren?
Hans Wilhelm Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Jeg sliter tidvis med det samme. Kan se ut som det dannes kondens, da det stort sett skjer når temperaturen svinger rundt 0 grader. Ved konstant kaldt vær er det nesten aldri ett tema. Hvis jeg stopper bilen, lar den stå noen minutter også starter igjen så heiser den seg opp. Veldig rare greier! Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
kafsan Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Var veldig plaget med samme problem sist vinter. Koblet fra alle slangene og blåste gjennom med trykkluft. Var endel vanndråper i slangene som kom ut. Antar at kondensen har samlet seg på laveste punkt og fryst til en effektiv plugg som har hindret trykket fra kompressor i å pumpe opp belgene. Hittil i vinter har det ikke vært et eneste glimt av varsellampen
BSP Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 hvor sitter luftinntaket på kompressoren?? venstre side på min E61 vil ikke opp.. antageligvis etter avtining hvor bilen kanskje ikke tørket helt å ble dratt ut i 10minus..
kafsan Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 På E39 ligger kompressoren og luftinntak under reservehjulet. Se denne linken side 7 for plassering av kompressor og luftinntak for E61: http://www.bawarec.ru/manuals/5er/e60/m ... e60-10.pdf Ser ut som det er et problem at slangen mellom kompressor og inntaksfilter blir ødelagt, se her http://forum.bmw5.co.uk/topic/25600-imp ... or-on-e61/
BSP Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Testa litt i går å den løfter seg på begge sider når jeg hiver inn litt last... Hører ingen lekasje... Men er 2cm skjev..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå