Gå til innhold

1998 318i rullende delebil

Uffe
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre om noen av dere her inne hadde vært interessert i min gamle bil som delebil før jeg evt. skroter den. Er en helt standard 318i uten noen store modifikasjoner. Jeg har hatt den i to år, tok den over etter min far, som også kjøpte den av en voksen kar. Den starter og går som ei klokke, men har fått en del mangler på siste Eu-kontroll som gjorde at jeg bestemte meg for å selge/vrake den. Den kan kjøres til ut desember, så dersom ingen melder sin interesse blir den siste turen til hoggeren før nyttår. Tenkte å ta 6000,- for den. Kjørelengde 210.000. Farge: Sølv

Jeg siterer fra EU-kontrollseddel:

-Varsellampe lyser konstant (Dette vet jeg er p.g.a. ledning røket på sensor til bremsekloss foran, ve. side tror jeg det er.)

-Mer enn 25% rust på skive (foran og bak)

-Rust bremserør (h.b. langs tank)

-Sprekker i bremseslange (begge bak)

-Nær- og fjernlys, feil innstilling

-Stabilisator foran (begge fester røket, må antagelig sveises)

-Støtdempere bak lekk

-Ulyd hjullagre foran

-Farlig rust i skjermer (nedre del begge foran)

Det er altså en del rust på den, så karosserimessig er den i dårlig forfatning. Det er også en stor rustskade nede på høyre bakdør, samt små rustflekker i listkanter her og der. Hvordan det er med kanaler er uvisst, men har ikke fått noen kommentar på det på EU-kontrollen (mulig de synes det holdt med det de fant :lol: )

I tillegg må det antagelig byttes en foring på svingarmen ve. bakhjul dersom bilen skal brukes.

Jeg byttet på høyre side i fjor på verksted, etter at hele foringen løsnet på vei ut på motorveien, fikk en grei sleng på bilen, men det gikk heldigvis bra. På verkstedet som utførte jobben var det en inkompetent idiot som ikke skjønte hvordan den skulle festes, så han sveiset like godt fast hele greia, noe som medførte at det er en liten feilstilling på hø. bakhjul. (Håper noen får en god latter av den historien der) Den jobben ble forøvrig utført på mekonomen Storo.

Jeg kjøpte nye piggdekk for ett år siden (standard stålfelg), sommerdekkene er også brukbare (standard alu.felg)

Si ifra om det skulle være av interesse for noen (som delebil), ellers går den som sagt til hoggeren om litt over ei uke. Dersom noen er interessert kan jeg kjøre den i Oslo/Akershus til kjøper.

Skulle det være av interesse kan jeg prøve å få knipset noen bilder i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...