Gå til innhold

Bytte hovedbremsesylinder E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Hadde min 2001 E39 på verksted her om dagen da jeg trodde jeg hadde vann i bremsesystemet siden pedalen var veldig hard om morgenen når det har blitt så kaldt.

De undersøkte og byttet bremseveska men de mener det er hovedbremsesylinderen som er synderen da den surkler inn luft når man pumper på pedalen så det er trolig en dårlig pakning en plass.

Bare sylinderen skal de ha 3000 for + jobb så jeg tenker jeg kan skaffe en slik del og prøve å bytte selv da budsjettet for desember er ganske sprengt..

Har noen gjort en slik jobb og vet hvor kan man eventuelt skaffe denne delen rimelig?

Skrevet
Heisann,

Hadde min 2001 E39 på verksted her om dagen da jeg trodde jeg hadde vann i bremsesystemet siden pedalen var veldig hard om morgenen når det har blitt så kaldt.

De undersøkte og byttet bremseveska men de mener det er hovedbremsesylinderen som er synderen da den surkler inn luft når man pumper på pedalen så det er trolig en dårlig pakning en plass.

Bare sylinderen skal de ha 3000 for + jobb så jeg tenker jeg kan skaffe en slik del og prøve å bytte selv da budsjettet for desember er ganske sprengt..

Har noen gjort en slik jobb og vet hvor kan man eventuelt skaffe denne delen rimelig?

Her er TIS, Hvis du vil ha PDF, legg igjen email.

b8z9rdm6bf6l9zs0k2vv.jpg

m7lcpict532hg481t9n9.jpg

wknj1wlxdnndywzmjjux.jpg

nbbhqmbopr1ghmbe5ggx.jpg

a5oa8p10qldogcv9h02z.jpg

a9pk2kkcs0ywab8gzzp9.jpg

Skrevet

Takk for svar!

Har sjekket litt rundt på diverse opphuggere og delen er lett å skaffe, men fikk beskjed om at det er forskjellige sylindere til diesel og bensin.

Synes det høres litt rart ut.. min er en 520D 2001. Er det forskjell på sylinderene fra 95-03?

Skrevet
Takk for svar!

Har sjekket litt rundt på diverse opphuggere og delen er lett å skaffe, men fikk beskjed om at det er forskjellige sylindere til diesel og bensin.

Synes det høres litt rart ut.. min er en 520D 2001. Er det forskjell på sylinderene fra 95-03?

Jeg ser det er samme delenummer for diesel og besin:

Bensin 520i 2001:

qdlsw4ut78x0eo11wt8d.jpg

Diesel 520d 2001:

bj5ovtokauoyu5k95fz5.jpg

Skrevet
Er det samme delenummer på alle modellene fra 95-03?

For 520d fr 99-03 har samme delenummer 34 31 1 165 543. Hvis du velger 520i M52, så er det samme delenummer fra 9/97-03.

Viktig! Det står på ETK kommentarfelt:

Important! Limited storage life. Please observe expiry date on parts the label

. Exception: Painting material.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...