joakimmarkussen Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 hei. jeg har en e46 316i når eg peiler oljen pleier det og være hvit bunnslam på peile pinnen noen som vet hva som forårsaker dette ? og den lekker litt olje, det ser ut som om det kommer fra ventilene foran på motoren. er dette mulig at det lekker der ifra? og går det an og skifte de o-ringene som er på de ventilene eller må eg kjøpe helt nye ventiler? PS: olje ser helt fin ut på oljelokket, men det svetter litt olje, så sist den var på service så viste de ikke helt hva det var om det var topppakningen eller om det bare kommer kondens i det peilerøret. noen som har noen gode tipps? takk på for hond for nyttige svar
todleif Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Kvit bunnslam er ofte tegn på småkøyring. Pleier å forsvinne etter ein langtur. Kan være greit å bytte olje litt oftere ved småkøyring.
a100abt Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Kvitt bunnslam indikerer vann i oljen, ikke nødvendigvis bare av kondens. Skift olje, olje med vann smører dårlig. Kan være greit å se til at det ikke er forårsaket av kjølevæskelekkasje inn i oljen da. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå