yngve_bmw Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 Heisann, vet det er litt forskjeller på disse motorene, men alt i alt hvilken regnes for å være best? Vurderer å bytte M43B16'n fra min 316 '96 mod til en av dem. Er det eventuelt forskjell på hvor mye jobb dette er? Og er en av dem mer egnet for et lite turbobygg/trimming enn den andre?
RemiA Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 Jeg ville ha gått for M42. Først og fremst for de er mye enklere å få tak i, og da er det jo mye lettere om det skulle skje noe. Det er også gode motorer, som ikke skal koste skjorta heller. Ang. turbobygg / trimming kan jeg ikke hjelpe deg og svare, men så vidt jeg har fått med meg er de IS'ene som jeg har sett turbo på vært M42. Det har nok noe med tilgjengeligheten å gjøre.
MaWeRiCk Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 M44 er den sterkeste IS maskin, den har vanos og Aluminium blokk, 1,9 l. Mer moment/bunn drag. Skal du bygge turbo er M42 som tåler mest overlading. Stål blokk og ingen vanos.
Trixx Skrevet September 27, 2014 Skrevet September 27, 2014 Tror kriteriene heller bør bli om tilgjengelighet. Hva er lettest å få tak i deler til, mener det er relativt like motorer ytelsesmessig?
JulianS Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 Har samme effekt ja, mulig det er litt mer moment i m44 pga lenger slag. Men m42 tåler mye mer, har smidd veiv og ikke rulleløftere som m44..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå