Gå til innhold

Bmw E32 750i går dårlig? får ikke turtall !HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skulle ut her og kjøre en tur med min E32 750ia stått fra forgje helg så jeg startet den og lot den stå på tomgang en stund.

Så plutselig hører jeg at den begynner å brumme litt og når jeg går ut og kikker så har den detti litt på tomgang. T

Tenkte ikke noe på det og kjørte , så kommer jeg opp første bakken hjemme og da orker den faen nesten ikke og dra bilen opp. Prøvde og kjøre litt og dra på bånn gass men får ikke turtall på bilen? Måtte låse girkassa i 1 gir for å komme meg hjem igjen for med engang den girte i en bakke så orka den ikke øke turtallet.?

Den bruker lang tid på å komme opp til 6000 omd på tomgang også ? Motoren sviver greit og alt ser greit ut. Hadde akkurat bilen på service hos BMW for 1 uke siden..........

Hva kan dette være ? Fordeler? Plugger? Luftmassemåler?? Noen forslag ??

Takker for svar

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Prøv å ta ut lambdasondene før katalysator og kjør en liten tur.

Servicer er bare tullball. Kan ikke tenke meg til at de gjør annet enn å krysse "ok" på alt, mens de sitter og drikker kaffe.. ;)

Skrevet

Mykje dill-dall på desse som kan svikte,en kjent feil er jo gass-spjelda,desse er jo såkalte TBW greier,el.styrte.

En diagnose sjekk er jo alltid en grei plass å begynne,dersom en visuell kontroll ikkje avslører noke.

Skrevet

Prøvde og ruse den og høre etter og det var nesten som om den fikk noe motstand , tenkte da tett katalysator men den kom jo når jeg fikk kjørt litt igjen ? Og blir like dårlig når jeg står på tomgang lenge

Skrevet
Prøv å ta ut lambdasondene før katalysator og kjør en liten tur.

Servicer er bare tullball. Kan ikke tenke meg til at de gjør annet enn å krysse "ok" på alt, mens de sitter og drikker kaffe.. ;)

For en idiotkommentar.

Var feilen der før servicen? Hvis ikke får de ikke opp noen feil på dette på diagnosen. En service hos BMW inneholder nok avlesing/nulstilling av feilkoder vil jeg tro.

Skrevet

For en idiotkommentar.

Var feilen der før servicen? Hvis ikke får de ikke opp noen feil på dette på diagnosen. En service hos BMW inneholder nok avlesing/nulstilling av feilkoder vil jeg tro.

Den var nok litt overdrevet, men man kan ikke anta at alt har blitt sjekket/kontrollert fordi dem har vært på service. Det blir som å tro at bilen du har kjøpt et feilfri fordi den nettopp er eu-godkjent.

Skrevet

Det står på skjemaet hva som skulle vært sjekket. Min erfaring tilsier at det skjemaet ikke nødvendigvis er helt ærlig. Dette kommer klarere frem når man er paranoid og går over samme sjekkliste på nytt når man har fått bilen tilbake fra service. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...