S.Hafsmo Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Har vært aktiv på forskjellige fora i ganske mange år, og har sett mengder av eksempler på service slurv. Har og kamerater som kommer hjem med tennplugger som er dobbelt så lange som de originale (Ford), olje som renner ut peilepinnehullet (Mazda), girkasser som ikke sitter fast (toyota) og kvittering på feil type olje i girkassen (BMW). Det er med andre ord ikke avgrenset til merke, region eller verksted, og sannsynligvis bare toppen av isfjellet (Les: tingene som er lette å oppdage). Beklager forøvrig avsporingen. Kan godt fjerne hele diskusjonen dersom trådstarter ønsker det.
Thorsrud Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Men ville de fått opp feilen hvis de hadde feilsøkt bilen ? Er jo en gammel bil og får ikke opp noen feilmeldinger.
torbfer Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Det står på skjemaet hva som skulle vært sjekket. Min erfaring tilsier at det skjemaet ikke nødvendigvis er helt ærlig. Dette kommer klarere frem når man er paranoid og går over samme sjekkliste på nytt når man har fått bilen tilbake fra service. +1 Hadde jaffal ikkje store servicen på E90 enn eg kjøpte fra bavaria som dei hadde tatt service på før dei leverte den. Når eg finner 2-3 feil som er en vanlig rutine sjekk på en service.
Thorsrud Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Noen som har erfaring med åssen bilen /bmw oppfører seg når luftmassemålern er gåen ?
S.Hafsmo Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Hadde du tatt diagnose på bilen? Prøvd å ta ut lambda nå da? Testet uten LMM innkoblet?
Thorsrud Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Prøvde å ta ut koblingen på LMM da stoppa den
Thorsrud Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Skal prøve å ta ut lambda nærmere helg og prøve . Men hvis det ikke går så er det vel tett kat eller LMM da vel
Thorsrud Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Skrevet Desember 21, 2012 Tok ut lambdane og den ene var hvit og den andre svart ??
S.Hafsmo Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Da er det ihvertfall en sylinderbanke som for helt feil blanding. Har du prøvd å kjøre bilen uten lambdasonde montert? Går den bedre uten dem, kan det tenkes at kattene er tette.
Muztang289 Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Hadde akuratt samme problem på 740'n min, da var det tett katt, prøvde da å gjøre som Hafsmo tipset om her og det viste seg at det var tett katt som var problemet. 1-2 av sylinderne koblet ut ved pådrag og startet ikke opp igjen med mindre jeg skrudde motoren av og på. Her har du bilen min med tett katt: Det tar deg 15 min og gjekke opp bilen, skru ut lambdasondene og ta en testtur, høres veldig likt ut som problemet jeg hadde..! Lykke til!
Thorsrud Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Skrevet Desember 21, 2012 Hadde bilen oppe nå og tok av kat for å se prøvde og slå litt og blåse luft imellom , dette virket greit. Tok av lambdane og kjørte hjem ingen forskjell......
Thorsrud Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Skrevet Desember 21, 2012 Men det er 5- og fortsatt kommer det ikke noe eksos/kondens ut av eksos. Kan den være tett lenger bak? . Er litt lost på,hva jeg skal prøve nå men skal prøve og få,tatt en diagnose hos BMW i morgen , tviler på at jeg får gjort det mtp ferie osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå