asgeir94 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 kan nå skrive ned litt om hva som er byttet på motoren da etter jeg har overtatt den. veivføler kamføler bankefølere plugger coiler hjerne vannpumpe termostat har ingen lekasjer noen plass ja jeg er 18 men kjører ikke hardt pga forbruket. kjører litt hardt egentlig men pga forbruket på denne bilen nå så kjører jeg så fint med høyrefoten som jeg får til uten og sinke trafikken. på rolig fin kjøring i 80km/t ligger måleren i instrumentpannelet på ca 1,6l
John Kr Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 For å finne ut hvor mye bilen bruker så må du se bort i fra alle instrumenter, du fyller tanken "helt full" og leser av / noterer ned km standen, deretter kjører du en del mil. Deretter fyller du tanken igjen. Antall fylte liter divideres på antall kjørte km, da får du rette verdier, dersom du har rett dimensjon på dekkene dine. Har du montert noe jalladekk så blir forbruket også feil. Jeg trur ikke på at din bil bruker 1,8 L/mil med normal kjøring og motoren går bra med rett dekk dimensjon. Slik er det
asgeir94 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 er nye haka 7 dekk 195/65 15 dekk. orginal dim. denn måten du beskriver er nøyaktig den måten jeg har målt med. 1,8 på litt hard kjøring. 1,5 på fin kjøring. etter målingene. hålter nå på med en ny måling med så fin kjøring som jeg fåt til og dårlig akselering. regner ut i morgen
jolly Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 I forhold til det du skriver at du har skiftet...eller er skiftet...og de dekkene så tror jeg nok det er kjørestilen din, kombinert med kun småkjøring som genererer det forbruket. Med "fin" fot bør du komme ned på 0.8 på lang...og rundt 1,1-1,2 på småkjøring. HUSK , det er lettere å få en bil til å bruke mye bensin , enn å få den til å bruke lite Ny hjerne bør vel programmeres...regner med det er gjort. ???
JulianS Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Er veldig spennt på hva Julian S mener med det han skriver... Jeg har nappet vekk kontakten mange ganger før, hva sku liksom skje? Bilen blir sint å glefser? -Lufttrykk i dekk kan være veldig avgjørende på forbruk. -bensinfilter/luftfilter/plugger -lmm -vacuum -som nevnt Kam og Veivføler -et par coiler som ikke leverer 100% Er du mekaniker? Nei det skjønner jeg.. når du tar av kontakta til lmm så vil motorstyringa gå i nødmodus, da går motoren med så lite informasjon som mulig. Hvis bilen da bruker like mye som før så tenker du kanskje at det må være lmm som har tatt kvelden, men det kan fortsatt være mye annet.. samtidig lagres det også en feilkode. Når bimmers.no-mekanikere feilsøker så blir det gjerne mer gjetting, også ender man opp med diagnose til slutt allikevel. Da er det dumt å få masse ekstra feilkoder fordi du har vært å pellt på kontakter du ikke veit hva gjør. I dette tilfellet hvor forbruket er nesten det dobbelte av hva det burde være, så hadde en diagnosetest til 5-600 kanskje vært penger spart... Hva har jalladekk med forbruk å gjøre? Det gjør marginalt utslag.. Lufttrykk har litt å si men også dimensjon, er ikke 195/65-15 litt lite på e34? Da vil ikke speedometer eller km-teller vise nok heller..
bloppe Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Slenger meg på her, jeg har også en e34 m50b20 ikke vanos, som jeg synes er drøy på forbruket. Jeg kom 600km på full tank til det begynte å lyse på tom tank. Har ikke fått fylt full tank og så kjørt den tom etter det, men holder på nå. Jeg har mye småkjøring nå, men jeg prøver å ha momentanforbruksnåla under literen så mye jeg kan, og på flat motorvei i 90 ligger den på 0,6. Har noen harde akselerasjoner av og til, men så mye som nålen er under liten skjønner jeg ikke at den klarer å bruke 1,5 på milen. Kjører med orginal stålfelg pigfritt 195/65-r15. Helt ny orginal lamda er det og.
Larswilliam Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Til meg har problemene vært morknet innsugsbelg, eller gåen lambda. Jeg dro ut kontakten på lambdaen og kjørte uten den, da gikk forbruket ned, men ble ikke optimalt.
bmwmann24 Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Er veldig spennt på hva Julian S mener med det han skriver... Jeg har nappet vekk kontakten mange ganger før, hva sku liksom skje? Bilen blir sint å glefser? -Lufttrykk i dekk kan være veldig avgjørende på forbruk. -bensinfilter/luftfilter/plugger -lmm -vacuum -som nevnt Kam og Veivføler -et par coiler som ikke leverer 100% Er du mekaniker? Nei det skjønner jeg.. når du tar av kontakta til lmm så vil motorstyringa gå i nødmodus, da går motoren med så lite informasjon som mulig. Hvis bilen da bruker like mye som før så tenker du kanskje at det må være lmm som har tatt kvelden, men det kan fortsatt være mye annet.. samtidig lagres det også en feilkode. Når bimmers.no-mekanikere feilsøker så blir det gjerne mer gjetting, også ender man opp med diagnose til slutt allikevel. Da er det dumt å få masse ekstra feilkoder fordi du har vært å pellt på kontakter du ikke veit hva gjør. I dette tilfellet hvor forbruket er nesten det dobbelte av hva det burde være, så hadde en diagnosetest til 5-600 kanskje vært penger spart... Hva har jalladekk med forbruk å gjøre? Det gjør marginalt utslag.. Lufttrykk har litt å si men også dimensjon, er ikke 195/65-15 litt lite på e34? Da vil ikke speedometer eller km-teller vise nok heller.. Eh? ja, bilen går i nødmodus.. Kan bruke like mye, men om bilen plutselig ikke bruker mer da? Og bimmers-mekanikere har hjulpet meg mye de årene jeg har vært på her på forumet. Må man liksom være faglært? dust.. Og du skriver IKKE ta av kontakten? jeg fant ut at min LMM var ødelagt av å TA AV KONTAKTEN.. Tenk å skrive noe så dumt som det.. En kompis av meg er FAGLÆRT MEKANIKER, han napper selv ut kontakt for å se hva som skjer.. Fyren bygger motorer og kan BMW. Du derimot lever på en rosa sky og hover over andre siden du er "mekaniker".. Selv om det virker som at du kanskje bør ta studiene om igjen. 195.65-15 er for liten dimensjon? eh? ok.. hva står det i vognkort på original dim?
JulianS Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Har bygd motorer og drivi med bmw i mange år sjøl gitt det kan jo hende at lmm er defekt, men hvordan kan du være sikker på det? Hvis du liker å bytte deler fordi en på bimmers sa at det kanskje var feilen - be my guest! Sier ikke at man må være faglært for å kunne noe om bil! Ei heller at alle som har fagbrev kan alt om bil... Poenget mitt er at du du tydeligvis ikke aner hvordan motorstyringa er bygd opp, da hadde du skjønt hva jeg mener... Jeg har ikke noe e34, derfor SPURTE jeg om det var riktig dimensjon
bmwmann24 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Har bygd motorer og drivi med bmw i mange år sjøl gitt det kan jo hende at lmm er defekt, men hvordan kan du være sikker på det? Hvis du liker å bytte deler fordi en på bimmers sa at det kanskje var feilen - be my guest! Sier ikke at man må være faglært for å kunne noe om bil! Ei heller at alle som har fagbrev kan alt om bil... Poenget mitt er at du du tydeligvis ikke aner hvordan motorstyringa er bygd opp, da hadde du skjønt hva jeg mener... Jeg har ikke noe e34, derfor SPURTE jeg om det var riktig dimensjon Nei, aner ikke hvordan den er bygd opp, men alikevel finner jeg ut problemene jeg har.. hm, litt teknisk innsikt er alt man trenger egentlig. Har heller ikke bygd motorer. Men, ombygg/reprasjoner osv har jeg drevet med i 10 år, så hva vet vel jeg? Beklager litt sterk melding til deg tidligere, jeg mener bare at det er ikke så FARLIG å nappe ut en kontakt, værste som skjer er at du finner ut av problemer, på en amatørmessig måte. god jul
Morty999 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 IKKE ta av kontakta på lmm!!! det for noe tull da? den feilkoden slettes neste gang du srater opp uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå