krizz95 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 hei! skal hel lakkere min e34 sedan nå snart, og det jeg lurer på er om noen har en formening om hvor mye ferdigblandet fyller, lakk og klarlakk jeg må ha? (inkl herder og tynner altså) tenker å ha et lag eller 2 ekstra med klarlakk, men om jeg får vite ca, så tar jeg litt ekstra
Muztang289 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Om du legger riktig bunnfarge på fyllern til baselakken, så går det ikke så mye base som det ville gjort med feil bunnfarge. Fyller - Vansklig å si fordi om du har mye småbulker/ugjenheter så må du jo legge opptil flere strøk for å få dette dekket, om du legger 2-3 strøk på steder med skade/sparkel og et strøk ellers på hele bilen ( for bunnfargen sin skyld ) så vil jeg tro en ca 3-4 liter ferdigblandet. Baselakk - Med riktig bunnfarge og en farge som har god dekk så vil du vel ligge på en rundt 3-4 liter her også. Klarlakk - Du MÅ legge hvertfall 2 strøk, anbefaler ikke å legge mer enn dette heller om du ikke kjenner til produktene, om du legger for mye kan det starte å gasse ( herderen stenger toppen på lakken så ikke tynner ikke for fordampet ferdig. ). Du vil bruke en ca 3-4 liter her igjen. Nå vet jeg ikke om bilen skal taes utvendig og innvendig, hvordan farge som er/skal på den. Alltid bedre å ha litt for mye enn for lite materiell. Lykke til! =D
krizz95 Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Skrevet Desember 16, 2012 Om du legger riktig bunnfarge på fyllern til baselakken, så går det ikke så mye base som det ville gjort med feil bunnfarge.Fyller - Vansklig å si fordi om du har mye småbulker/ugjenheter så må du jo legge opptil flere strøk for å få dette dekket, om du legger 2-3 strøk på steder med skade/sparkel og et strøk ellers på hele bilen ( for bunnfargen sin skyld ) så vil jeg tro en ca 3-4 liter ferdigblandet. Baselakk - Med riktig bunnfarge og en farge som har god dekk så vil du vel ligge på en rundt 3-4 liter her også. Klarlakk - Du MÅ legge hvertfall 2 strøk, anbefaler ikke å legge mer enn dette heller om du ikke kjenner til produktene, om du legger for mye kan det starte å gasse ( herderen stenger toppen på lakken så ikke tynner ikke for fordampet ferdig. ). Du vil bruke en ca 3-4 liter her igjen. Nå vet jeg ikke om bilen skal taes utvendig og innvendig, hvordan farge som er/skal på den. Alltid bedre å ha litt for mye enn for lite materiell. Lykke til! =D Takk for info, bilen skal lakkeres i san marino blau, og har fått tilbake melding på at 4l base og fyller, og 5, klarlakk burde passe bra skal lakkere døråpninger også ja, ettersom at dette er et fargebytte, motorrom skal ikke lakkeres i denne prosessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå