Smulen Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Skrevet Januar 31, 2013 ....85/08 - Signal, CAN ASC 3, timeout elapsed <--- Hva er dette? Noen som vet hva denne feilkoden dreier seg om og kan belære meg litt? Så vidt jeg forstår er det en sensor eller noe som ikke har gitt ifra seg signal på et tidspunkt(??), men kan det forårsake irriterende problemer?
aloebiz.net Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Jeg ville ha byttet veivsensoren Min første e39 kødda med å være litt vanskelig å starte og dra veldig dårlig på lavere turtall.. diagnose sa feil på kam sensor. bytta den og det hjalp bittelitt men ikke bra.. diagnose viste forsatt feil på kam sensor.. bytta veivsensor og vips så gikk bilen som en kule igjen
Smulen Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 Hei igjen! oppdatering.... bilen fikk falskluft, men etter å ha sjekket over alle slanger og belger og fikset det, kødder bilen enda. fortsatt feilkode på kamsensor og eksos temp. må vel gjerne få byttet kam sensor til en original bmw sensor igjen så snart som råd, og ta veivhus sensor / bankesensor i samme slengen. neste steg blir å gi ifra meg bilen til faren min som tidligere var bilmekaniker, og evt sjekke om jeg har innspøytings problemer. trøtt på feilsøking nå, men det nærmer seg gradvis
Fisher Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Som aloebiz.net sier. Også opplevd å få feil på kam sensor hvor feilen låg i veiv sensoren. Dette fordi dette er et sammenkoblet system å bilen klarer ikke å lese av hvem av de to som er feil. Bare at det er en feil i den "strøm" sløfa. Jeg tror no veiv følern vil fikse problemet. De får du billig på koed.no
Smulen Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Hei! Beklager at det har vært stille lenge, men det har vært mye studie og lite tid til bil. Ingen løsning funnet enda. Bilen fikk som nevnt falsk luft, men den oppfører seg enda like på-trynet etter bytte av insugsbelg og kontroll av alle andre slanger. Tips jeg har fått fra forskjellige hold om å bruke startgass for å sjekke etter falksluft, (som jeg for øvrig etter litt småtenking syntes hørtes lite nyttig ut) er herved en "busted myth". Det funker ikke å stå med en flaske startgass å blåse rundt alt som drar luft. Dobbelsjekket dette med å blåse rett inn belgen uten luftfiler på, og turtallsendringen er minimal. Nå går pengene til nye armer og stag i hele forstillingen siden dette begynner å bli slitt, og når det er gjort skal bilen på verksted. Orker ikke å stå på hodet nedi motor rommet lenger uten ordentlige diagnosemuligheter. Jeg kommer nok til å bytte begge kamsensorer til originale, og veihvussensor og bankesensor, også til originale. Vi får se hva bmw verksted finner ut når den tid kommer. Det kan fort bli interesante svar jeg får. BMW-scanner v.1.4 fungerer for øvrig greit nok til hobby-mekk, vil jeg tro, men den er ikke til veldig stor hjelp for min del.
aloebiz.net Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Gjør som følger: bytt veivsensor !!! Erfart dette selv og sett mange mange andre med samme symptomer og som har hatt suksess med bytte av veivsensor
Aroid Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Hjelper ikke bare les ut feilkoder. Må les ut verdi på veiv, eksos og innsug sensor. Når en sensor er halv død så legger den ikke feil på deg selv med på dem andre siden dem ikke samsvarer samme verdi lengere. Vist sensoren er heltdød så legger den feil på seg selv. Derfor les ut verdiene.
Tore Diesel Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Har vært borti et tilfelle der en bil som har gått knappe 20 000 km har skifta kamsensor 3 ganger, så er mulig at det kan være kam eller veivsensor som kødder igjen. Vil tro verksted har mulighet til å utføre måling av sensorer, ved hjelp av scoop for å se om de f.eks gir fra seg for svakt signal.
Smulen Skrevet September 10, 2013 Forfatter Skrevet September 10, 2013 Hei. Lenge siden sist jeg skrev noe her nå, men har jobbet litt med bilen siden sist... Var blandt annet en tur på GS Bildeler på Bud for å få sett over bilen, og diskuterte motor symptomene med aktuelle mekaniker den dagen, som var nyttig med tanke på videre feilsøking og utbedring. Etter kveldens garasjeopphold har jeg byttet veihusventillasjonen (som jeg visste var tett), gjort rent peilerøret, knekt returslangen som går langs innsuget, mista o-ringen til peilerøret ned i sumpen da denne var morken og ikke ble med opp sammen med røret, oppdaget at gummi belegget rundt spjeldet på DISA enheten er skadd, og brukt flere banneord enn jeg visste jeg kunne Før jeg begynner å bytte noen sensorer, vil jeg forsikre meg om at motorens mekaniske funksjoner er som de skal være. Og slik er tilstanden nå: - Toppdekselet er helt rent, og pakningen er 100% tett - Vanos er 10 000 km siden den ble overhalt, så den er helt fin - Veivhusventillasjon er byttet - Service tatt, alt av oljer og filer byttet. - Peilerør gjennåpnet - DISA enhet vurderes utbyttet Så får vi se når alt er satt sammen igjen hvordan motoren oppfører seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå