Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter en rimelig bil til å pendle fram og tilbake til skolen og til å "svinkjøre" med :twisted: Det står imellom en Mercedes e250/300d eller en BMW e36 318tds. Mercedesen er jo en holdbar bil, men BMW'n er vesentlig sprekere (i følge Wikipedia)

Så spørsmålet er om e36 318tds er holdbare biler. Da tenker jeg spesielt på motoren :?:

Skrevet
jeg har hatt en 318tds, den gikk veldig dårlig synes jeg :)

Ja, jeg sjønner omtrent at det ikke er så mye futt i den... Men den har jo faktisk 190Nm, kontra 160Nm i Mercedes 250d :wink:

Hvordan er forbruket på 318tds'n :?:

Skrevet
318tds går dårlig...merc 250d går dåååååårlig (også i forhold til 318tds) !

jaja, jeg sjønner at den er laaaaat :wink: Men det jeg lurer på er om mtoren på den er holdbar :?::?:

Skrevet

Har ikke hatt 318 tds selv, men vil nå absolutt påstå at den er holdbar, i forhold til det jeg har sett og hørt om selv, men om den skal brukes til noe annet enn å komme seg fra A til B, så tror jeg ikke den gir deg noe gøy! :wink:

Svinkjøring med en 318 tds, er vel som nevnt tidligere her lite givende!

Jeg for min del får liten kjøreglede, fra noe som går dårligere enn min egen "arbeidsbil" en 94 325 tdsa.

Har du planer om å beholde den noen år, og bruke den en del, så er det nok en fordel å finne en som ikke allerede er "oppbrukt" og har gått langt, selv om den sannsynligvis kommer til å gå lengre. I og med at du fokuserer på holdbarheten her.

Skrevet
Har ikke hatt 318 tds selv, men vil nå absolutt påstå at den er holdbar, i forhold til det jeg har sett og hørt om selv, men om den skal brukes til noe annet enn å komme seg fra A til B, så tror jeg ikke den gir deg noe gøy! :wink:

Svinkjøring med en 318 tds, er vel som nevnt tidligere her lite givende!

Jeg for min del får liten kjøreglede, fra noe som går dårligere enn min egen "arbeidsbil" en 94 325 tdsa.

Har du planer om å beholde den noen år, og bruke den en del, så er det nok en fordel å finne en som ikke allerede er "oppbrukt" og har gått langt, selv om den sannsynligvis kommer til å gå lengre. I og med at du fokuserer på holdbarheten her.

ooook, takker for svar :D

Man trenger jo ikke nødvendigvis så voldsom motor for å leke seg på snøføre. Bror min hadde en Opel Omega A 2,2 turbo diesel, og den hadde 90hk, 190Nm (nøyaktig det samme som 318tds) Og den bilen var utrolig fin å "ligge brett" med :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...