Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg kjøpte bilen har radiatoren lækt litt å har brukt bilen å etterfylt etterhvert når den har blitt brukt litt. Men nå har jeg fikset den lekkasjen å har prøvd å luftet systemet men ble aldri noe trykk i systemet så ga opp til slutt, Å dagen etterpå så hadde det lækt kjølevæske igjen å da kom jeg på at jeg hadde glømt å stramme til tappe skruen. Så strammet den og fylte på kjølevæske igjen til max merket uten å lufte denne gangen.

Etter dette har jeg kjørt 210 km ca å nu var hele beholderen tom. Kan det ha vært at systemet ikke var luftet godt nok? Bilen blir brukt max 1 gang i uka å den står under carporten, men bakpartiet på bilen blir utsatt for snø og regn. Så når jeg starter bilen så ryker det en del av den, er selfølgelig minusgrader ute nu. Ser at det drypper litt vann på bakken fra bakpotta, så er usikker om det er snøen sin skyld og kondens og slikt eller for at det er bilen som bruker kjølevæske. Sist jeg kjørte så kjørte jeg 90 km ca og kom heim og skulle rygge inn carporten og det kom røyk da å, men hadde kjørt rolig da. Olja ser helt fin ut og det samme med kjølevæska. La å merke sist når jeg kjørte når vifta inni bilen sto på 2 og varmen sto nesten på fult, så ble det litt rar lukt inni bilen.

Noen som har peiling hvorfor beholderen ble tom for kjølevæske? Bilen går som den skal også.

Skrevet

Hvis en bil tømmes for kjølevæske så har du en lekasje..

hvis bare beholderen var tom, men det var kjølevæske i systemet, og du bare etterfyllte halv liter/liter så var det nok pga mangel på lufting.

Skrevet

Har ikke sett at det har lækt noe kjølevæske etter jeg strammet tappeskruen å fylte etter med kjølevæske. Har ikke etterfylt etter at jeg så det var tomt i beholderen, men du trur at det va pga mangel på lufting eller?

Skrevet

Kan jo nevne at jeg hadde oljeskift, med filter og nye plugger, og oljen å pluggene så bra ut da. Skiftet olje, plugger, filter på ca 270 000 km å nu er den gått 270 317 ca.

Skrevet

Vet ikke hvor mye som forsvant, men var på max streken, og den streken står midt på beholderen. Den lokta jeg lokta inni bilen lurer jeg kan være fordi at kanskje motoren var varmere en normalt og at den lokta kom fra motoren. Den lækk litt olje, så kan være litt svidd oljelokt.

Skrevet

Ikke unormalt at det kan være en del luftlommer som kommer de første milene etter en slik jobb. Fyll opp igjen og følg med videre. Dersom det fortsetter å minke kjølevæske, da har du en lekkasje ett eller annet sted!

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Fant en lekkasje til, lak fra øvereste slangen på radiatoren på venstre side, så når jeg klemte på slangen så rant det kjølevæske. Så gjor det enkelt å satt en slangeklemme til på, å det ser ut som det er tett der nu. Så er spent om kjølevæske holder seg stabil nu. Bilen har stått å gått i et par timer nu å har luftet den.

Men et spørsmål til. Hvor mye trykk skal det være inni systemet? Klemte på slangen og kjente at det var litt trykk, klarte å klemme på slangen uten problem altså. Men skal slangen være ganske hard eller skal den være litt mjuk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...