e30tic Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 325 Turbo vurderes solgt Kaross er originalt en 320IA, Bilstein SPRINT,senket 60/60. Brembo slissede skiver og greenstuff klosser foran,org brems bak. 18" GS-felger,225/35 foran og 255/35 bak Just camberstag bak,og modifiserte fjærben foran,og ultimate hjulvinkler for bedre veigrep. Motor: M50B25 støpejernsblokk,borret og planet. ARP studs bunn,bronsebelagte veiv og rådelager. ARROW råder CP smidde stempler Copperring Pakning ARP studs topp Spesiallaget motorfeste for plassering av turbo,M3 motorfester. Garret GT3076R A/R.82 turbo m/tillaget vannkjøling(Ny Mai 2012) Spa Støpejernmanifold m/ekstern Wastegate Turbosmart 38mm WG Topp U/vanos,planet og trykktestet. Dobble innsugskammer Alt nytt av kjede/kjedehjul/glideskinner/strammere. Alt i kjølesystem nytt,vannpumpe/radiator/termostat/termostathus. M3 oljefilterhus m/utgang til ekstern oljekjøler. 24raders oljekjøler montert bak grill. Ny høytrykks-oljepumpe. 3" trykkgate,med stor IC i front. Walbro bensinpumpe/660 ccm dyser. Autronic SM4 sprut Driv: Fidanza ALU-svinghjul/ 240mm Zinter lamell og Sachs trykkplate. 5 Trinns M3 girkasse,med shortshift 325 TDS Sperrediff/stikkaksler. Bilen ble benket i Dynapack til 406hk/527NM på bakhjul. Benkepapirer foreligger. Karosseri er bra for rust, ser grei ut, men langt fra utstillings bil Interiør er veldig helt og pent,blått stoffinteriør,ingen huller/rifter. Ellers er det montert nytt E36 M3 ratt og M-matter på gulv. Bildene er ikke helt ferske, i dag er det sorte nyrer og lamin-x soting på lykter, samt at leppe under m3 front er borte. Pris kr 100 000/bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrDaniels Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Så Denne lå ute på finn eller AutoDB for en stund siden, Da var det defekt toppaking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2012 Så Denne lå ute på finn eller AutoDB for en stund siden, Da var det defekt toppaking? Det stemmer, den var bygget med mlspakkning, og som kjent funker dette dårlig på m50. Det er nå montert copperring pakning og dobble innsugskamer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2012 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrossi46 Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 hvilket ladetrykk hadde dn den effekta? er det noe kompforsjell no når du gjekk bort fra mls? (tenkte om dn var tjukker enn coopering) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2012 Hei, den er bremset på 1,55 bar. Det var normal mls på den fra før, så forskjellen er vel minimal, stemplene er for 8,5 comp med org. pakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Har fått på vinterhjul, og er klar for litt israce. Kan ta innbytte i billig e90 eller z3coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Hei. Er det noe som burde gjøres med denne for å kjøre en forholdsvis 100% holdbar og brukervennlig hverdagsbil? Jeg har ingen aning på hva som er evnt. svakheter med speclisten som nevnes. Kom gjerne med innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 Bilen brukes som hverdagsbil nå, den fungerer fint, og går godt. Den har en god map, slik at den starter og går fint, selv ved minusgrader. Det er koblet opp tomgangsregulator. Det er 6pukk sinter clutch, som er mye greiere til hverdagsbruk en 4 pukker. Eneste som jeg gjør med denne kontra andre biler, er og kjøre tettere oljeskift inntervaler. Speclisten er vel bortimot det man kan ønske seg på et m50 bygg, svakheten på denne fra starten var mls pakkningen som var brukt, den er det ikke mange som har lykkes med på disse motorene. Copperring som nå er montert er derimot veldig bra, google eller les litt på ppf forum, så får du et inntrykk. Turboen som er montert er kulelagret, og hvis man ser på flowskjema på denne kontra hva en 2.55 liter motor forbruker av luft på ved 1,5 bar vil du se at den ligger meget idielt. Den bygger tidelig trykk og følger fint gjenom hele registeret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chim007 Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Skilt på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapiox Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Tjene 40k på å bytte toppaking er faen ikke verst : ) Gratis bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Jeg hadde kjøpt bilen, men uheldigvis for begge to, så ble den vraket før jeg fikk hentet den.. Kjedelig for oss begge, men sånt kan skje. Jeg er fortsatt på leting etter "ulv i fåreklær" om noen har en til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå