Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

325 Turbo vurderes solgt

Kaross er originalt en 320IA,

Bilstein SPRINT,senket 60/60.

Brembo slissede skiver og greenstuff klosser foran,org brems bak.

18" GS-felger,225/35 foran og 255/35 bak

Just camberstag bak,og modifiserte fjærben foran,og ultimate hjulvinkler for bedre veigrep.

Motor:

M50B25 støpejernsblokk,borret og planet.

ARP studs bunn,bronsebelagte veiv og rådelager.

ARROW råder

CP smidde stempler

Copperring Pakning

ARP studs topp

Spesiallaget motorfeste for plassering av turbo,M3 motorfester.

Garret GT3076R A/R.82 turbo m/tillaget vannkjøling(Ny Mai 2012)

Spa Støpejernmanifold m/ekstern Wastegate

Turbosmart 38mm WG

Topp U/vanos,planet og trykktestet.

Dobble innsugskammer

Alt nytt av kjede/kjedehjul/glideskinner/strammere.

Alt i kjølesystem nytt,vannpumpe/radiator/termostat/termostathus.

M3 oljefilterhus m/utgang til ekstern oljekjøler. 24raders oljekjøler montert bak grill.

Ny høytrykks-oljepumpe.

3" trykkgate,med stor IC i front.

Walbro bensinpumpe/660 ccm dyser.

Autronic SM4 sprut

Driv:

Fidanza ALU-svinghjul/ 240mm Zinter lamell og Sachs trykkplate.

5 Trinns M3 girkasse,med shortshift

325 TDS Sperrediff/stikkaksler.

Bilen ble benket i Dynapack til 406hk/527NM på bakhjul. Benkepapirer foreligger.

Karosseri er bra for rust, ser grei ut, men langt fra utstillings bil

Interiør er veldig helt og pent,blått stoffinteriør,ingen huller/rifter.

Ellers er det montert nytt E36 M3 ratt og M-matter på gulv.

Bildene er ikke helt ferske, i dag er det sorte nyrer og lamin-x soting på lykter, samt at leppe under m3 front er borte.

Pris kr 100 000/bud

c7n6kop2ezw3qjljored.jpg

rd6b37zpzspum7vfnig8.jpg

7essfn97vhm6ru4m5kbs.jpg

cmyh3jti214mmvz0t6d0.jpg

ungv7enxo5bq5p7dzejy.jpg

Skrevet
Så Denne lå ute på finn eller AutoDB for en stund siden, Da var det defekt toppaking?

Det stemmer, den var bygget med mlspakkning, og som kjent funker dette dårlig på m50. Det er nå montert copperring pakning og dobble innsugskamer.

Skrevet

hvilket ladetrykk hadde dn den effekta? er det noe kompforsjell no når du gjekk bort fra mls? (tenkte om dn var tjukker enn coopering)

Skrevet

Hei, den er bremset på 1,55 bar. Det var normal mls på den fra før, så forskjellen er vel minimal, stemplene er for 8,5 comp med org. pakning.

Skrevet

Hei. Er det noe som burde gjøres med denne for å kjøre en forholdsvis 100% holdbar og brukervennlig hverdagsbil?

Jeg har ingen aning på hva som er evnt. svakheter med speclisten som nevnes.

Kom gjerne med innspill.

Skrevet

Bilen brukes som hverdagsbil nå, den fungerer fint, og går godt. Den har en god map, slik at den starter og går fint, selv ved minusgrader. Det er koblet opp tomgangsregulator. Det er 6pukk sinter clutch, som er mye greiere til hverdagsbruk en 4 pukker.

Eneste som jeg gjør med denne kontra andre biler, er og kjøre tettere oljeskift inntervaler.

Speclisten er vel bortimot det man kan ønske seg på et m50 bygg, svakheten på denne fra starten var mls pakkningen som var brukt, den er det ikke mange som har lykkes med på disse motorene. Copperring som nå er montert er derimot veldig bra, google eller les litt på ppf forum, så får du et inntrykk.

Turboen som er montert er kulelagret, og hvis man ser på flowskjema på denne kontra hva en 2.55 liter motor forbruker av luft på ved 1,5 bar vil du se at den ligger meget idielt. Den bygger tidelig trykk og følger fint gjenom hele registeret.

  • 1 month later...
Skrevet

Jeg hadde kjøpt bilen, men uheldigvis for begge to, så ble den vraket før jeg fikk hentet den..

Kjedelig for oss begge, men sånt kan skje.

Jeg er fortsatt på leting etter "ulv i fåreklær" om noen har en til salgs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...