joakimmarkussen Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 hei. har en bmw e46 02mod har fått med meg at vindus heisene til disse bilene er elendig. noen som har noen tips og triks om hvordan jeg kan fikse de uten å kjøpe nye ? og noen som har en video eller bilder om hvordan man tar av dørtrekket og vindus heisen? for jeg er veldig flink til og ødelegge ting når eg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det. takk til nyttige svar
Mantis Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Her må du nesten bare prøve deg fram. Du trenger nok torx- og stjernejern. Vet ikke nøyaktig hvordan dørtrekkene til E46 er, men om jeg ikke tar helt feil er det to skruer under listen (alu, tre osv) To skruer under "armlenet" (her må du fjerne de runde proppene over) En skrue under speilstilleknoppen stort sett er det bare å lete etter skjulte skruer bak håndtak osv. Ta så en kjile (eller prøv med bare hendene om du ikke har plastkjile) nederst på dørtrekket og napp til. Ikke dra så du knekker noen, men et bestremt rykk får clipsene i bakkant til å løsne. Nå du har fått løs dørtrekket kobler du fra kabler og eventuelt hekter av wire for dørhåndtak. Det viktige er at du prøver å treffe hullene til clipsene beint når du skal på igjen med dørtrekket! Prøv her å se bak og styr clipsene inn i hullet før du banker clipsene på plass. Veldig kjedelig om clips skulle knekke også står du der uten ekstra clips og i tillegg er det fare for at knekte clips kan "dirre" veldig når du spiller musikk eller under kjøring - irriterende! Knekker et clips så får du disse billig over alt. Husk også å koble på igjen wire når du skal sette på igjen trekket. Har demontert en del dørtrekk og fra tid til annen glemmer jeg wire.. da er det kjedelig å begynne å skru ut igjen alt fordi man glemte det Sånn nå kan du fint inspisere hvordan det ser ut inni der. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå